handdator

Visa fullständig version : Ändra Mätarställningen på Scorpio-94

Nighthawk
2004-01-25, 09:20
Fick bensinstopp på min scorpio-94 V-6 2,9 och den blev då ståendes tills dagen efter, under denna tid vart det inbrott i bilen och delvis sönderslagen inuti däribland instrumenteringen, sätena sönderskurna i fram, framrutan krossad :mad: antagligen för att dom inte fick igång den? hade endast trafikförsäkring vid denna tidpunkt, nu har jag fått tag på en reservdelsbil med samma färg invändigt och i nästan samma skick men den har gått betydligt längre än min bil, så jag undrar innan köp om man kan skruva mätarställningen själv (och i så fall hur man gör)eller om man måste lämna in den hos en ford-verkstad ? Tacksam för svar "olyckan"

PiT
2004-01-25, 09:48
Jag gjorde så på min. jag öppnade mätarhuset o skruvade me bormaskin. det tar ett litet tag men det funkar.

Nighthawk
2004-01-25, 16:19
Tack Pit, då slår jag till och köper delarna och kör med borrmaskin så det blir rätt mätarställning igen;) En sak har jag lärt mej att aldrig lämna bilen på vägarna om det blir stopp då kan det bli som i mitt fall, ta hem bilen med bärgare/bogseringshjälp utan dröjsmål baj baj!