handdator

Visa fullständig version : Mitt träff med iskörning!

Mr Cosworth
2004-01-25, 21:03
Söndagen den 1 februari kommer vi att kl.10.00 rulla från v:ås station för att åka till kolsva som ligger ca 1,5 mil norr om köping.

För de som vill åka dit på en gång så ses vi vid ICA i kolsva 11.00.
Där ligger en sjö som vi kommer att sladda på efter en utstakad bana.
Det kommer att finnas möjlighet att grilla så ta med er korv!:D

Vore kul om så många som möjligt kommer!
Även några subarun ägare kommer att köra samtidigt.
(Undrar om dom grillar ris?):D :D

Vid frågor 070-6675452

Tyrann
2004-01-25, 21:10
Kanon!

Skall försöka komma ringer under veckan...

Glarre
2004-01-25, 21:20
KUL!!! Nu när man har 4X4 oxå:D

Hälsningar Jimmy.

Ankaz
2004-01-25, 22:03
Troligt vis dyker jag upp, men det e ju inge kul o köra mondeo kombi på isen : )

MVH Ankaz

Mr Cosworth
2004-01-25, 22:47
Det är ju bara att åka med andras bilar!för mig går det bra.
Sen är det ju trevligt att träffas och grilla!

Ankaz
2004-01-25, 22:49
Jo iof ska kolla om jag får med mej nån .. tråkigt o sitta o åka till kolsva själv :/

MVH Ankaz

SecretAgentMan
2004-01-27, 16:13
...tråkigt att åka hela vägen från Hallsta till Kolsva? *asgarv*
Fredde - Visst fasen gillar vi ris! :D

/J - kommer garanterat

Ankaz
2004-01-27, 20:59
Originally posted by SecretAgentMan
...tråkigt att åka hela vägen från Hallsta till Kolsva? *asgarv*
Fredde - Visst fasen gillar vi ris! :D

/J - kommer garanterat

Jo det e tråkigt Hatar den vägen :D

MVH Ankaz

SecretAgentMan
2004-01-28, 15:35
...ja det lär ju ta minst 20 minuter i alla fall att transportera sig mellan Hallsta och isen... :D

/J

Ankaz
2004-01-28, 16:10
...ja det lär ju ta minst 20 minuter i alla fall att transportera sig mellan Hallsta och isen... :D

/J

Okej det e mycket möjligt :) jag ger mej

MVH Ankaz

Glarre
2004-01-28, 22:15
Jag kommer inte, Har inte längre någon vettig bil att "is-köra" med.

// Jimmy

JOCKO
2004-01-29, 18:36
Läste på zatzy att det var en som har fått böter när han körde på isen....Han åkte å sladda.. efter kom en saab...han tänkte ej mer på de.Efter ett par varv på sjön blir han stoppad av saaben. Ut kliver en civilpolis...å ge honom böter för fortkörning.Man får bara köra max 70 km enl terränkörniningslagen...Tänk på det grabbar å tjejer :D :Odd:

C
2004-01-29, 20:44
i väldigt många komuner får man inte köra på isarna alls... vallentuna komun tex... då kan man få böter...

mvh C

Mrs Cosworth
2004-01-31, 16:17
Är det nån som ska med imorgon eller?! För nån månad sen verkade alla så entusiastiska, men det ser ut som om intresset har svalnat nu när det är dags..

Det blir väl bara jag, Fredrik å ett gäng riskokare då.. :rolleyes: :D

//Linda

Mrs Cosworth
2004-01-31, 18:03
Just ja, en sak till.. Ni som kommer imorgon, ta gärna med er en skyffel. Ju fler desto bättre..

//Linda

Mr Cosworth
2004-01-31, 19:36
Hej!

Banan är utstakad av Fredda i från Surahammar.
Han och hans polare har slitit flera timmar med den.
Hört att det kommer 6 bilar från subba klubben+ massa annat folk.

Som Linda skrev så vore det bra om alla kan ta med nått att skyffla undan det som behövs tas bort, så går det fort!

SecretAgentMan
2004-02-01, 18:07
Det var ju trevligt med *en* ford på plats i alla fall.... ;)
Men det var trevligt att se lite glada ansikten i andra sammanhang än åka rakt fram fortast möjligt. :)

Bilder från riskokarföreningen återfinnes här:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album92

SSI är lätt klar på mera bus tillsammans med erat gäng - så nästa gång det händer något, släpa er ur soffan vettja! ;)

/J - med dagens klavertramp - jag ber om ursäkt till grabben från Hallsta..det lät värre än vad det var, jag tyckte bara det var så kul att överväga att åka eller inte för vägen mellan Hallsta och Kolsva är så tråkig...det kom ut lite underligt bara. Sorry! :D

Dobermann
2004-02-01, 18:18
hehe fredde! körde du slut på fronten? :D

Ankaz
2004-02-01, 18:20
Det var ju trevligt med *en* ford på plats i alla fall.... ;)
Men det var trevligt att se lite glada ansikten i andra sammanhang än åka rakt fram fortast möjligt. :)

Bilder från riskokarföreningen återfinnes här:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album92

SSI är lätt klar på mera bus tillsammans med erat gäng - så nästa gång det händer något, släpa er ur soffan vettja! ;)

/J - med dagens klavertramp - jag ber om ursäkt till grabben från Hallsta..det lät värre än vad det var, jag tyckte bara det var så kul att överväga att åka eller inte för vägen mellan Hallsta och Kolsva är så tråkig...det kom ut lite underligt bara. Sorry! :D

Det e lugnt :) mina inlägg kan tolkas på 2 olika sett att jag var seriös lr ej. Enligt mej va det inget seriöst menat men jag kunde ju ha utryckt mej bättre :)

MVH Ankaz

SecretAgentMan
2004-02-01, 18:34
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album93/PICT0515_copy

*garv*

När Conny ser ut sådär när han står upplinad bredvid, brukar det betyda storpisk (iofs betyder det alltid pisk när man har "turen" att få möta honom). :D

/J

cossiehenke
2004-02-01, 18:45
Fy f-n vilken klockren bild!!!
Conny in action..

Tjena SAM!
Jag har varit kaxig och sagt att man ska dänga flera cossieägare på gelleråsen till sommarn på våran gemensamma träff, du är väll med på det va!?

/ Henke
(körde cossie förut)

Mr Cossie
2004-02-01, 18:46
*ASG* Jag säger bara ladda ladda ladda *skrattar som fan*

Gick nog inte att åka så mycket fortare med golf skrället på isen tror jag med vanliga vinterpuckar!!!!!

Tack subaru gänget utan er så hade det blivit as tråkigt vi ser gärna att vi kör ihop fler såna här roooliga tillställningar tillsammans

TXS Boys

Ni andra tråk månsar i klubben som inte ens kan släpa ut vinterbilarna vafan e detta!!!!!!!!

Mr Niceguy
2004-02-01, 19:07
Ser ut som de har gått lite villt till....:p ;)
Tråkigt att jag inte åka och kolla, men hade ingen lust att åka den biten idag(söndag) när man börjar jobba tidigt imorrn...

SecretAgentMan
2004-02-01, 19:41
Originally posted by cossiehenke
Fy f-n vilken klockren bild!!!
Conny in action..

Tjena SAM!
Jag har varit kaxig och sagt att man ska dänga flera cossieägare på gelleråsen till sommarn på våran gemensamma träff, du är väll med på det va!?

/ Henke
(körde cossie förut)

Självklart sickan, självklart! ;)

Dänga och dänga...de går rätt bra tills det börjar brinna i bromsarna de däringa fördera'. :D

/J - siktar på utmattningsmetoden

Mr Cosworth
2004-02-01, 20:25
Hejsan!

Var en otroligt rolig dag!med klar blå himmel.
Fast det var med få ford folk!:(

Roligt att subaru folket kom och gav järnet.
Det var några som körde fast efter att ha åkt av men inget som inte gick att få loss.
Lite lister,front läppar och stötfångare var det som rök på bilarna under dagen,men verkar vara det man får räkna med.

Var mycket snö på banan i början så det var svårt att köra med spik däcken!
Vilket resulterade några snövalls påhälsningar.
Men när stötfångaren hade lossnat i början så tappade jag lusten att fortsätta.
Men skulle "bara" smygga ett varv sen så blev massor av varv eftersom banan blivit bra att köra på och jag varm i kläderna, så då gick det att köra järnet med forden utan att åka av.

Tack till Fredda som lånade ut däcken till mig som är nybörjare med spik däck.
Kan rekomendera att köra med sådana på is, det är super grepp men man sladdar lagom med dem ändå med full kontroll.
Gasar man mer när man vill åt ett håll vid sladd, så styr den dit med bredhäng och super ax.

Verkade som det gick kanon för de som hade vanliga däck oxå.
Fast med ca 330 hk och spik däck så kom man ifatt lite för bra.

SecretAgentMan
2004-02-02, 07:43
Jag tar på mig klubbmössan och tackar Freddan för bogseringshjälpen igår när våra grabbar körde fast. :)

/J

Tyrann
2004-02-02, 11:43
Fy fan grabbar ångrar att det blev en kryssning för min del, ser ut som man missade något!

Nästa gång ser ni mig på plats ;o)

Mrs Cosworth
2004-02-02, 22:23
Hmm *besviken*!! Alla ni som tyckte att det skulle bli så kul med iskörning, vart var ni i går?! Förutsättningarna kunde knappast ha varit bättre; klarblå himmel, strålande sol å ett par minus.. Lite taskigt mot Fredrik å Fredrik som hade arrangerat det hela.

Men men, det är ju ni som har missat nåt.. Var riktigt kul med kanonkörning å lite korvgrillning.

Hoppas vi ses på nästa träff..

Mvh Linda

Glarre
2004-02-03, 14:12
Fick strul med bilen!!

Att vara på iskörning utan bil och se alla som har OTROLIGT kul där ute på isen.

Nä skulle inte vara kul så direkt.

Hälsningar Jimmy

Ankaz
2004-02-03, 14:56
Originally posted by Glarre
Fick strul med bilen!!

Att vara på iskörning utan bil och se alla som har OTROLIGT kul där ute på isen.

Nä skulle inte vara kul så direkt.

Hälsningar Jimmy

Det va skitkul fast ja inte körde :)

MVH Ankaz

Glarre
2004-02-03, 17:05
Jo jag förstår det, men när man har längtat efter att få köra, och sedan så strular det till sig med bilen så räcker det inte att bara titta på:)

Hälsningar Jimmy

perra_k
2004-02-04, 13:57
NI verkar ha haft kul synd att man missade det. Har precis flyttat klart och inte varit så aktiv här så jag såg inte att det var mitt träff Ska se om jag kan få tag i nån rolig bil och köra med till nästa gång.

need 4 speed
2004-02-04, 14:58
Det är så jä..la typiskt. tittade in på tråden några dagar försent.
Nu när det var i närheten och allt..

Fredrik_tak
2004-02-14, 17:01
Intressant, trodde inga färsäkringar gäller på isen? Vid en ev. kolision..
Och om inga försäkringar gäller kan det ju inte finnas någe speciella regler för iskörning?

Eller har jag fått det där med försäkringarna om bakfoten?

MvH Fredrik

Originally posted by JOCKO
Läste på zatzy att det var en som har fått böter när han körde på isen....Han åkte å sladda.. efter kom en saab...han tänkte ej mer på de.Efter ett par varv på sjön blir han stoppad av saaben. Ut kliver en civilpolis...å ge honom böter för fortkörning.Man får bara köra max 70 km enl terränkörniningslagen...Tänk på det grabbar å tjejer :D :Odd: