handdator

Visa fullständig version : Reportage; En STygg liten sak. Ett reportage om Focus ST.

C
2008-08-28, 17:17
En STygg liten sak.
Ett reportage om Focus ST.

Kommentera gärna om vad ni tycker!

http://www.chicane.se Sedan klickar ni på reportage längst nere till vänster!

mvh C

nextuz
2008-08-28, 18:24
Riktigt trevlig läsning detta =)
Så... är den er? =) hehe

Nugget
2008-08-28, 19:18
Rolig läsning! Sånt skulle jag vilja ha mer av här på fmcs.
Tycker dock det är dåligt av ford att man inte kan få den med farthållare.

mvh

C
2008-08-28, 19:33
Riktigt trevlig läsning detta =)
Så... är den er? =) hehe

Nej, den bilen är inte våran. Den ägs av Ford och är nu väl inkörd så resten av Sveriges reportrar får en väl garanterat fungerande bil. :D Vart fuktansvärt förvånad över hur kompetent bilen är och hur snabb den är, speciellt på våra finfina vägar norr och söder om Sthlm. Fråga bara Cossie Nicke vad han tyckte! ;) Man tror att greppet ska bli mindre när man ökar farten men när tom jag är rätt så rädd så går det i ytterligare 20 blås till med västerfoten lätt på bromsen.

Körde rätt många olika bilar denna helg och vecka för att jämföra chassie, motor, körbarhet osv.

Audi A4 2,0 TFSI (den nya)
Audi S3 (den nya)
Skoda Octavia RS (den nya)
Subaru Impreza 2,0 sport (den nya, synd att diseln inte kommit ännu)
Mazda 3 MPS

Ska köra Golf GTI oxå, sedan kommer mina kommentarer och de kommer tyvärr svida rätt mycket. Forden är långt över alla andra på listan jämfört med dessa bilar iallafall, på många punkter!

mvh C

Focus RS
2008-08-29, 06:39
Tack Christian för intressant reportage! Hoppas på fler i framtiden... ;)

Cossie Nicke
2008-08-29, 15:16
Personligen så ångrar jag att jag åkte i denna bil, man började undra varför man håller på med Cossie i över huvud taget kan jag säga, vilken bil! :D

Fick kraftigt vill ha begär!

Mr Cossie
2008-08-29, 19:23
Mkt trevligt reportage och det var lätt att förstå och dessutom trevliga bilder!!

Mvh Conny

nextuz
2008-08-29, 19:51
Hur stor skillnad är det på denna facelift-ST och den förra?
är väl så att den förra är lite mera plånboksvänlig begangnad..så att säga :P haha

C
2008-08-30, 18:57
Vet faktiskt inte, är inte riktigt säker på när den ställbara styrningen kom? Vet att den har funnits på första ST:n me fast kan det vara så att det bara var sista året innan faceliften kom? Vad de har gjort med för skillnader som påverkar prestandamessigt vet jag inte. Någon kan ju gärna skriva skillnaderna om de finns?

mvh C

J_P
2008-08-30, 22:33
Skillnaden ligger i det utseende mässiga, prestanda och chassi, bromsar är den samma,, vilket var bra redan innan,, men som sagt,utseende mässiga,, det är bara taket som är samma, annars allt nytt med karossen. Ställbar styrning kom 2005..

weirdigge
2008-09-01, 07:15
Trevligt repotage!
Kul att göra jämförelse mot Coswortharna som många av oss åker.
Synd att jag är så såld på 4x4 annars så kunde det vara ett alternativ
men jag använder ju inte bilen för bana bara...eller inte alls bana just nu
eftersom det är flera år sedan den såg en bana ens :(
men det blir väl ändring på det tids nog.

I vilket fall som helst så bra det trevlig läsning.

C
2008-09-01, 08:04
Tackar Fredrick!

mvh C