Visa fullständig version : byta kamaxlar till mer lyft vad måste göras ?
dessa är specifikationerna som jag fått av kent cams
cam lift : 10.54mm valve lift 10.33mm duration 282deg
timing: 35/67 67/35 full lift: 106deg VC: 0.25mm
LTDC: I 2.79 E 2.41
4x4 cosworth topp
nu till min fråga då vad är det som behöver inhandlas och måste man lämna in toppen för arbete ????
och sen om man kan få förklarat vad alla förkörtningar betyder hade vart bra också
TG Racing
2008-10-01, 00:59
Hej !
För att använda dom kamaxlarna behöver du ha ventilurtag i kolvarna och dubbla ventilfjädrar.
MVH Tomas
CoScAsT SiErRa
2008-10-01, 08:29
justerbar kamdrev?
granadadr
2008-10-01, 20:17
justerbar kamdrev?
om du tänkte ha dem istället för moddsen,, så rekomenderar jag det som TG säger ;)
hur är det med dom hydrauliska lyftarna , retainers , knastren
granadadr
2008-10-03, 11:03
hur är det med dom hydrauliska lyftarna , retainers , knastren
de funkar,, om du ska ha dubbla kentfjädrar,, så måste du sänka fjäderbrunnarna,, lämna in till tg,, han har allt,, klart å betart
nu har jag inte fått tummen ur att montere dessa kammar än pga tveksamhet och undrar om nån kan hjälp mig leta fram vilken power band dessa kammar har så att man inte monterar fel grejer och får super lagg och sen ketchup
och om man skall välja kammar vad skall man tänka på jag vill ha körbarhet och inte ketchup så någon som vet vad jag skall titta på ???
jag har 2st som ovanstående sen har jag även en kent cams cw3 liggandes men motorn kommer byggas som till mer körbarhet och att den skall bli rappare under körning och inte ketchup
rakt fram effekt och kan man montera kammar på cossie toppen hursom helst eller måste man ha specifikt för insug respektive avgas
nån som kan svara på ovanstående
CruelCosworth
2009-07-16, 23:13
Det går att byta insug och avgas med varandra, noll markeringen på kamarna hamnar fel bara...
Har sama spec på min insug och org avgas och har 2,2bar vid ca 3400rmp:nxsmile:
och om man skall välja kammar vad skall man tänka på jag vill ha körbarhet och inte ketchup så någon som vet vad jag skall titta på ???
jag har 2st som ovanstående sen har jag även en kent cams cw3 liggandes men motorn kommer byggas som till mer körbarhet och att den skall bli rappare under körning och inte ketchup
rakt fram effekt och kan man montera kammar på cossie toppen hursom helst eller måste man ha specifikt för insug respektive avgas
du ska nog byta turbo oxo :) jag har ev en gt35 tillsalu
vadgäller turbo så vet ja inte riktigt vad j skall välja några bra tips siktar på runt 550 kanske lite mer men jsut nu i alla fall hur är det med turbonetics GTK någon som provat ??
sen hur är det med olika grader på kammarna kan man blan hux flux där oxå eller får man o önskade effekter???
vadgäller turbo så vet ja inte riktigt vad j skall välja några bra tips siktar på runt 550 kanske lite mer men jsut nu i alla fall hur är det med turbonetics GTK någon som provat ??
sen hur är det med olika grader på kammarna kan man blan hux flux där oxå eller får man o önskade effekter???
när det gäller kammarna ska man börja med att ställa in dom efter det tillverkarna rek. sen kan man ju prova sig fram lite nån grad
Japp, kör med GTK550. Än så länge inte helt nöjd. Problem med surgning. Bromsade 500hk förra året med en ganska orginal motor vid 1.9bar. Ska prova turbon igen med betydligt mer grund trimmad motor innan jag dissar den helt.
Tyckte den var lite seg nämnligen. Men jag är övertygad om att den ska funka nu med riktig motor.
Baby blå
2009-09-17, 07:28
Hur ska resten av motorn byggas ??
Kammarna kan va skitbra till dig eller hel kass, beror på resten av motorn.
Portning ??
Komp ??
Varvtalsområde ??
Insug ??
Grenrör ??
Vxl låda ??
Utvxl i diffarna ??
O vad ska du köra ??
Grus, asfalt, dragracing, bana raggning ;)
//
Mycka att tänka på.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.