handdator

Visa fullständig version : Viktreducering genom att kapa bort hela bagaget

MaxFMörsil
2008-11-14, 19:54
Jo jag har länge funderat på att göra en så lätt Sierra som möjligt för att slippa trimma nåt utöver fabriksbyggda motorn.
Min plan är att ta en Sierra sedan och sedan kapa bort allt vad bagage heter så det blir mer åt Hot-hatch stuket.
Är det någon som vet hur man bäst kan gå tillväga.
Jag har tänk att man ska ha nån tank av nåt slag i utrymmet som blir kvar under bakrytan bakom baksätet.
I min fantasi så ska kapningen gå från nedre delen av bakrutan ner bakom hjulhusen.
Sen om man kunde kapa bort överhänget fram också det som är från främre skärmarna fram till fronten.
Självklart förstår jag att det försvinner en hel del styvhet som man måste ersätta på något vis.
Är det någon som kan komma med några bra tips?

Lantzen
2008-11-24, 17:29
Skulle nog inte ge mig på att kapa någonting innan jag har förstärkt med bur och säkert några fler stag/balkar över allt risken finns ju att bilen säckar ihop :P

MaxFMörsil
2008-12-13, 22:00
Jag har räknat med att få staga lite. Krysstag bak åtminstone men nån bur tror jag inte ska behövas då går det ju på ett ut med vikten till slut.
Ingen som har någon bra idé altså. Jag såg några på Youtube som gjort nåt liknande med en caprice och en 240. såg ut som de var nöjda iaf.

SK Racing
2008-12-14, 08:42
Sierrorna är redan std alldeles för lätta i röven och spinner i tid och otid, jag har flyttat bak mitt batteri i skuffen för lite omfördelning men det är inte tillräckligt.

Har filat på o dra bak kylaren med o på så vis få något kilo till, men men, får se hur jag gör.

need 4 speed
2008-12-15, 12:05
Lär ju inte vara kul att bli påkörd bakifrån. alla krockskyddande balkar försvinner ju?