handdator

Visa fullständig version : sierra cosworth fel och brister

Löörsa
2003-08-19, 13:15
1. vilka fel är vanligast på en sierra cosworth 4x4 90-92
2. vad är det troligtvis för fel när inte ac fungerar
3. är det dyrt med reservdelar typ tändstift bromsskivor klossar mm
4. vilket är best köpa en svensksåld eller import ... trimmad eller orginal
5. har hittat en svensksåld -92a med lite drygt 20000 mil på mätaren som ac är paj på med ny turbo och alla tryckslangar lyftare och har aldrig varit trimmad tyg recaro ... vilket pris är rätt
6. hur långt går topp + botten del om det alla servisar är gjorda

NO.
2003-08-19, 14:39
Som vanligt går det att söka på vårat gamla forum å hitta MASSA info http://www.fmcs.wsab.se/

Ac vanligaste fel ja de är väl att det går hål på nån slag och allt kyl medel läcker ut. Men det kan vara kompressorn som lagt av oxå. Det är DYRT att laga Ac om man inte har kontakter inom den yrkes kategorin.

Reserv delar är inte speciellt dyrt om man jämför med samma sorts bilar typ S2, S4, Mfl.......

Svensk sålda finns det inte många av och då de oftast har gått i vinter väglag finns det väl lite rost på dem. Import är det ingen fara att köpa bara man kollar upp den ordentligt precis som man gör när man köper svensk såld bil.

Bilen du hittat är lite svårt att bedömma pris på om den går bra eller om det finns rost mm så Ökar/sjunker priset.

En cossie motor håller länge MEN det beror hur den har blivit behandlad i sitt tidigare liv....

Löörsa
2003-08-19, 15:14
tack gav lite mer på benen jag får ge 75000 för den men jag får ochså ge 75000 för en fullutrustad på en bilfirma i närheten av göteborg italien import mm vilken tror du ger mest för pengarna även den ac är paj men har skinn mm

Löörsa
2003-08-20, 10:37
.
..
...
....
.....
......
..
..
..
..
..
..
..
mer info tack allt vill jag veta bra och dåligt hur ofta går block packning mm allt vill jag veta

NO.
2003-08-20, 14:36
Åk och kolla på flera bilar innan du bestämmer dej. För då har du lite att jämföra med.

Block packning? Menar du topppackningen? Isåfall byts den oftast till en Grupp A packning när man trimmar då orginal inte håller för massa laddtryck enligt vissa....