handdator

Visa fullständig version : ViBilägare visar rostskydds brister på tidiga S-max

wizeguy
2009-01-16, 21:38
Läste senaste Vi Bilägare som damp ner i lådan härom dagen .
I S-max testet visar det sig alla s-max före 18 feb 2008 har ett sämre rostskydd!!..citerar tidningen:
På nyare bilar har Ford sett till att förstärka rostskyddet.Rejälare stänkskydd monterats bakom framhjulen,underredet fått ett heltäckande slitskydd och hålutrymmen i huv och baklucka sprutats med vax .
Ford ägare med äldre S-max bör definitivt ställa krav på Ford att kostnadsfritt få monterat samma stänkskydd som återfinns i nya programmet !!

Tycker kanske vi som finns här med dessa tidigare modeller kunde ligga på om detta ...om det finns någon att mejla detta vidare till...??

vad säger ni

Jan E
2009-01-22, 09:53
Har precis köpt en begagnad 07:a. Efter att ha läst Vi Bilägare har jag bekostat komplett roskskyddsbehandling via Svensk Bilvård + montering av stänkskärmar bak & fram. Innan jag gjorde detta kontaktade jag Ford för att få reda på lite mer vad denna extrabehandlig som numera gjörs innebär. Fick svaret att detta sker på fabriken, men har ingen praktisk betydelse eftersom rotskyddet redan innan är komplett. Det görs ENDAST i ett marknadsföringssyfte. Som vanligt ledsnar man på att bli behandlad som en idion och sköter sakerna på egen hand.

Som grädde på moset blev jag informerad om att min extrabehandling innebär att rostskyddsgarantin från FORD inte längre gäller.