Visa fullständig version : Bidrar vinge till renare baklucka?
KoktGrus
2009-01-31, 19:23
Förr så vet jag att man satte vingar på kombibilar för att styra om turbulensen och få upp mindre skit på bakluckan.
Jag tycker min mondeo 03 hgv är bedrövlig på att samla skit på bakluckan!!
Hjälper det att montera en vinge, eller är det försumbart?
Jag TROR att det bara fungerar om vingen är tillräckligt stor. Anledningen till att jag tror det är att på min gamla mondeo från 94 så fanns en riktigt stor vinge och bakrutan blev knappt smutsig.
På min focus 09:a så sitter det en "ganska" stor vinge men tydligen inte tillräckligt stor då bakrutan skitas ner direkt.
//Rickard
har vinge på min o det hjälper inte alls
har en st220 -07 tycker den samlar upp hela vägen på bakrutan och det sitter ju nån liten fisvinge på den.
får kasta på nån 500mm evo kopia eller nått så kanske de hjälper hähä ;D, nä men har haft en hel mängd med fordar, framför allt mondeo och tycker all vart lika risiga på detta med eller utan vingen. -97 -03 -07 alla samma lika imo.
Förr så vet jag att man satte vingar på kombibilar för att styra om turbulensen och få upp mindre skit på bakluckan.
Jag tycker min mondeo 03 hgv är bedrövlig på att samla skit på bakluckan!!
Hjälper det att montera en vinge, eller är det försumbart?
Montera stänklappar bak istället, tror det hjälper mer :)
Jag har erfarenhet av vinge på Volvo V70 första generationen och Volvo 855 utan vinge, de bilarna är ju ganska lika. V70:n med vinge blir lika smutsig bak som Volvo 855:an blev utan vinge!
V6-mannen
2009-03-29, 20:23
Det blir väldigt fort smutsigt på bakluckan även med vinge.
Är inte detta ett problem på de flesta Hgv?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.