handdator

Visa fullständig version : Panel, borttagning...

Johan Lundqvist
2009-03-01, 20:33
Tjena!

Jag är helt nya på detta forum och tänkte inviga det med en liten "styling" fråga. Jag har i min MONDEO, i mitt tycke, extremt fula plastpaneler i ädelträimitation. Det finns inlägg i dörrarna, vid växelspaken och uppe vid instrumentpanelen.

Är det krånglig att ta bort dessa? Jag skulle vilja plocka bort dom och lacka om dom i matt alufärg. Finns det instruktioner någon stans hur man gör detta?

Tack på förhand!

nextuz
2009-03-01, 21:44
Tjena!

Jag är helt nya på detta forum och tänkte inviga det med en liten "styling" fråga. Jag har i min MONDEO, i mitt tycke, extremt fula plastpaneler i ädelträimitation. Det finns inlägg i dörrarna, vid växelspaken och uppe vid instrumentpanelen.

Är det krånglig att ta bort dessa? Jag skulle vilja plocka bort dom och lacka om dom i matt alufärg. Finns det instruktioner någon stans hur man gör detta?

Tack på förhand!

Kolla på nån skrot, de borde ha andra paneler..
alternativt så skulel du kunan lacka de i bilens färg, men då hos en lackerare får o få fint o slitstarkt resultat...

brinolph
2009-03-02, 10:05
Tjena!

Tack på förhand!
Jag köpte självhäftande silverfilm på Hornbach 45:- för en rulle!
Satte på plattan runt växelspaken, och på dörrhandtagen..
Funkar bra! Och bara att ta bort om man tröttnar!

Kolla min bil på Garaget, så ser du.

//B