handdator

Visa fullständig version : saab v4

Löörsa
2009-03-21, 16:21
Hörde en rolig grejj nyss om en rally förare som tröttnade på att leta efter dubbel blås toppar till sin rally v4 han gjorde helt sonika egna toppar från en 2,9 cosworth v6 motor och kapade av dom och svetsade på en gavel och helt plötsligt hade han en saab v4 cosworth rally bil , är inte det fränt så säg.

Menigslöst inlägg igentligen men det kanske föder någon tokig idé hos någon här på forumet.

nextuz
2009-03-21, 17:13
Hörde en rolig grejj nyss om en rally förare som tröttnade på att leta efter dubbel blås toppar till sin rally v4 han gjorde helt sonika egna toppar från en 2,9 cosworth v6 motor och kapade av dom och svetsade på en gavel och helt plötsligt hade han en saab v4 cosworth rally bil , är inte det fränt så säg.

Menigslöst inlägg igentligen men det kanske föder någon tokig idé hos någon här på forumet.

De vill man ju se bilder på =)

Släggmek
2009-03-25, 01:17
Håller med, hoppas nån har tips på vart. Tja, meningslöst inlägg vet jag inte? :) Det är ju Ford-relaterat och även om det kanske är lite grymt att offra ett par Cossie-toppar så vore det ju hur cool som helst med en sån lösning i en gammal framhjulsdriven 12M från tidigt 60-tal, eller varför inte en småkaxig lådformad 15M XL coupé från längre fram, kanske den mest förbisedda av alla udda-Fordar (där kom en tokig idé...). Oj, nu är det risk att någon rättskaffens veteranputsare blir putt :D, de där är ju nästan utrotade av rost, så kanske de borde få vara ifred för hyss. Nåja. ;)

loop
2009-03-25, 17:14
En v4a med 4 kamaxlar låter onekligen koolt.

mr Costin
2009-08-16, 18:25
Det ringde en snubbe för nåt år sen och frågade efter Cosworth V6 toppar. Han hade byggt en V4 16V motor med kapade V6 toppar åt nån rally åkare och ville ha tag på toppar till en motor till. Han höll till i Värmland så mycket vet jag.

Mikael S
2009-10-25, 21:35
Appråpå kapa toppar, När jag köpte min sierra hittade jag en specialare. Två avkapade BDA toppar ombygda för att passa VW Boxermotor

Släggmek
2009-10-26, 12:33
:nolook: Kapa ett par Ford BDA-toppar för att göra om till en VW-boxer, kan det bli närmare helgerån inom motorhobbyn? :av-89::D Billigare folkatrimning kan man nog tänka sig, sett till kultstatusen på de prylarna...:rolleyes:.