Visa fullständig version : Snutjag!!!!
Abelsson
2003-08-19, 23:04
Hadde sivilsnuten efter mig härromkvällen!! Kom i ca 160 på 50 väg. Och när jag paserade en mack så stog dom där å väntade!! Men ,men som tur är så kör man cossie, så de va inga större problem att hänga av dom. Jag hadde väl en himla tur att dom inte lyckades snappa upp reg nr!! antar jag:rolleyes:
Men en sak är säker,, då va man inte så kaxig.. Gömde bilen inne på en avlägsen gata, å traskade därifrån välldigt pissinödig!! Den stog nog där ca 1,5 timma innan jag vågade gå å hämta den. Men nu är det ganska kul så här i efterhand..
But pleas all kids, dont try this at home:D
Man kör ALDRIG i 160 på 50 väg !! 30,50,70 har dom satt av någon anledning , respektera de !
Abelsson
2003-08-19, 23:15
Jag får väl tillägga att klockan var ca 0230 samt att detta var i utkanten på stan.. Dvs INTE inne i centrum bland en massa skolor dagis, pensionärer, hundar m,m!!!!!! Vad nu dom skulle göra ute vid det dagset!!!
Jaja. det är ju fortfarnade olaglit, det kan jag inte sticka under stolen med..
hehe känner igen det där
Originally posted by Abelsson
Hadde sivilsnuten efter mig härromkvällen!! Kom i ca 160 på 50 väg. Och när jag paserade en mack så stog dom där å väntade!! Men ,men som tur är så kör man cossie, så de va inga större problem att hänga av dom. Jag hadde väl en himla tur att dom inte lyckades snappa upp reg nr!! antar jag:rolleyes:
Men en sak är säker,, då va man inte så kaxig.. Gömde bilen inne på en avlägsen gata, å traskade därifrån välldigt pissinödig!! Den stog nog där ca 1,5 timma innan jag vågade gå å hämta den. Men nu är det ganska kul så här i efterhand..
But pleas all kids, dont try this at home:D :D
usch och fy på er .. En annan vågar inte överskrida hastigheten med mer än 3 km/h.. Har en varning hängandes i ca 2 år till .. :(
Tjejen gnäller som fan på mig när jag kör, hon tyckter att jag kör värre än en kärring .. :D
Även om cossien inte funkar nu så vill man gärna behålla kortet.. :)
Tony-Avesta
2003-08-20, 08:53
Alltså....
Jag brukar ibland anses vara en moraltant, så jag säger väl vad jag tycker här med....
160 på 50sträcka är ALDRIG ok, oavsett vilken tid på dygnet det är. Man har garanterat satt 50 på den sträckan jus för att det finns behov för det p g a korsningar eller annat med dålig sikt. Bara för att det är mitt i natten en vardag så är det inte garanterat folktomt. Det kan mycket väl komma en taxi runt et hörn eller nåt annat, och då har man inte en enda chans att reda upp situationen med de bromssträckor reaktionstider mm det handlar om i de farterna.
Försök att använd huvudet när ni kör, så kanske ni kan ha roligt hela livet ut, istället för att hamna på bårhuset redan som unga........
MVH Tony
Originally posted by Abelsson
But pleas all kids, dont try this at home:D
he he, skoj läsning..
Första gången eller? :rolleyes:
bra sagt,håller med dej till 100%
Originally posted by Tony-Avesta
Alltså....
Jag brukar ibland anses vara en moraltant, så jag säger väl vad jag tycker här med....
160 på 50sträcka är ALDRIG ok, oavsett vilken tid på dygnet det är. Man har garanterat satt 50 på den sträckan jus för att det finns behov för det p g a korsningar eller annat med dålig sikt. Bara för att det är mitt i natten en vardag så är det inte garanterat folktomt. Det kan mycket väl komma en taxi runt et hörn eller nåt annat, och då har man inte en enda chans att reda upp situationen med de bromssträckor reaktionstider mm det handlar om i de farterna.
Försök att använd huvudet när ni kör, så kanske ni kan ha roligt hela livet ut, istället för att hamna på bårhuset redan som unga........
MVH Tony :)
Måste också påpeka att det är ok att köra fort på 90 och 110 vägar och tibland till och med på 70. men 160 på 50 väg..
Finns ju folk som är ute vid 02.30 på en vardag också... om det nu var det.
Annars är det väldigt nervpirrande med snutjag :p :D
Idioti!!!!
Visst e man inte guds bästa barn själv, kalla mig moral kärring om ni nu vill d!
Men 160 på 50 väg!?????
Håll er till d större vägarna...
bmwpower
2003-08-20, 11:11
DEt finns ingfa ursäkter att köra som idiot
Hur skulle dy stannar om det vinglat ut en mäniska
SEdan att du tycker det hela är roligt är ju ännu värre
Nä stryk skulle du ha när du skryter om det
Hehe... bra att du inte släpte av, då hade du fått feta böter..! Och 160 på 50 väg.. hmm, ja jag hade ju inte vågat! :)
Abelsson
2003-08-20, 14:59
Originally posted by bmwpower
DEt finns ingfa ursäkter att köra som idiot
Hur skulle dy stannar om det vinglat ut en mäniska
SEdan att du tycker det hela är roligt är ju ännu värre
Nä stryk skulle du ha när du skryter om det
Ojdå!! det va hårda komentarer från vissa personer!! Jag ska inte försöka få det att låta bättre. Men alltså köra 250 blås på motrorvägen skulle min farmor klara av.. Det är ju på mindre vägar där det svänger lite det är kul med en cossie.. Men sen att köra där jag körde kanske va lite dumt.. Nu är det visserligen 70 på denna väg förutom jus där. då det är en korsning med godsikt samt en bensinmack.... Men men.. Tyck vad ni vill!! Men hota med stryk.. Vet du inte att det är olagligt att slå människor:Odd: Om man nu bara ska åka fort på strippen så kan man väl välja nån annan bil än cossie. För efter min mening så är det på mindre vägar som man kan utnyttja bilen till max.. annars så kan man ju köpa en Nissan micra ellerr köpa et busskort istället.. Vore betydligt billigare om man aldrig ska utnyttja bilen...
Kan tillägga att jag inte bruka köra på det sättet där.. jag brukar hålla mig till 70 vägar utanför stan sent om kvällarna...
Mvh Abelsson
Abelsson
2003-08-20, 15:07
Kan även tillägga att jag inte körde i den farten spec långt.. utan detta var från stillasående å upp till 160 på ett ungefär.. Jag hadde nämligen en nissan 300 pilot bredvid mig som vill känna på draget.... dvs jag hadde inte legat å piskat 160 knyck på vägen. Utam detta var vad man kan kalla ett aclerationstest. och tyvär så stog tant blå där ....
bmwpower
2003-08-20, 15:18
Jo men jag blir så förbannad när en del tror att dom är racingförare
Håll dig till banan om du ska gasa men om du nu tvunget måste gas så håll käft om det.
Det är inget att skryta med
Det är ju som att säga jag brukar inte mörda men idag gjorde jag men det var utan för stan så det gör inget.
Att ens ta upp en sådanhär grej och känna sig stolt är ju inte klokt.
Tänk om det vore en nära vän till dig som blev ihjälkörd och han hade svart så som du skriviy här
Hade det var en bra ursäkt tycker du???????????????????????
Abelsson
2003-08-20, 15:28
Ja de va ju en liknelse också!! "brukar mörda" !!! Men skit samma.. Det är tur att vi har människor med potenta bilar men som använder dom som farmor anka!!
DE ä väl lika bra nån polocka bort denna tråden!!!
Fett att tagga från aina!
Bra att du stack ifrån dom fett som fan....
Snutar ska aldrig ta mig med min betta heller!
bmwpower
2003-08-20, 15:56
om jag nu gasa så behöver jag inte skryta om det.
Jag behåller det för mig själv.
Men det är ju lungt att gas du har ju säkert full kontroll på både bil och omgivning du kanske har tittat lite för mycket på stcc
Abelsson
2003-08-20, 16:12
Jag föreslå at vi lägger ner detta nu.. annars så kan vi fotsätta att hugga på varndra i evigeht!!
Jag håller med om att det kanske va en l lite dumt vald plats.. Men du få att låta som jag var utanför innekrogen när alla ska hem. När det i verkligheten va i utkanten på den stora staden Nybro !!! (stöter man på en igelkott där vid denn tiden så ska man va glad)
Dessutom så tro jag att även du inta alltid håller hastigheten 0230 på natten. på sånna platser!!
Nu tycker jag vi sluta tjata om detta ok??
cossiehenke
2003-08-20, 16:36
En liten upplysning till er som är stolt eller vad ni är över att köra fort eller som dårår mm..
Tänk på detta:
Tänk om vi i klubben raggar sponsorer och hittar några väldigt intressanta typ Ford sverige eller nått sånt, vi tipsar dem att kolla på våran hemsida för att se att vi är en seriös och skötsam klubb och de ser att nån bränner ifårn polisen!?
Inte på denna sidan tack!
/ Henke
Kunde jag låsa skulle det vara gjort redan!
Abelsson
2003-08-20, 16:46
Jamen går det inte att plocka bort den då???
NachtGeist
2003-08-20, 16:48
Fjant, Ditt KK borde omhändertas på obestämd tid.
Gasa kan du iallafall göra på motorväg?
cossiehenke
2003-08-20, 16:48
Lugn det kommer nog!
/ Henke
NachtGeist
2003-08-20, 16:58
Originally posted by cossiehenke
Lugn det kommer nog!
/ Henke
Hoppas man, skulle inte vilja att tex min lillasyster som cyklar hem på kvällarna mejas ner av en totalidiot som måste gasa av sig pga att vissa kroppsdelar stannat i växten, just bara för att vi bor i utkanten i stan, med 50 Km/h som hastighetsbegränsning.
Ursäkta abelsson men ja tycker att du beter dig som en idiot..
/sven
Tack Henke!!
Kunde inte sagt det bättre!!
Abelsson: Kör som du vill alla tycker vi olika och alla har rätt till signa egna åsikter!!
Bmwpower: Snälla det är inte första gången dina inlägg leder till en urartad diskution!! Skärp DIG!
Låser dena tråd NU!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.