Visa fullständig version : Växellåds alternativ 4x4 cossie?
sitter jusst nu och drömmer om en ny växellåda till min 4x4 cossie
tänkte att om allt går som jag tänkt mig så kanske jag får ut 15k och har funderat på att spendera det på en ny låda men för 15k så får man inte mkt växellåda som ska hålla för 450hk+ :/
så drevsats fåre bli men ..
vad får man för bra drevsats för 15k?
getrag?
fix-it?
quaife?
nån annan drevsats?
Mindhead
2004-01-26, 22:45
Vet inte vad dom kostar men har hört att det ska kosta som fixit.
Borde inte vara några problem att få tag på eftersom dom är med i quaife katalogen.
http://www.quaife.co.uk/index2.htm
hittade quaife drevsatsen (QKE17Z) men hur kollar man hur mkt den kostar?
TG Racing
2004-01-26, 23:50
Hej !
Tyvärr får du ingenting av värde för 15 000 kr som klarar +450 hk om du inte har en enorm tur och hittar något begagnat, och det är fler en du som letar. Med mycket fantasi och hantverk så går det alltid att pula dit en låda från en annan bil som har en låda stark nog.
Fixits drevsats är både starkast, bäst och billigast, det är bara att vänta och spara mer, fullt pris är 32 500 kr. Och hoppas att Björn gör klart alla lådorna + 15 st till så fort som möjligt.
Quaifes drevsats är för grp.n bruk och har nästan samma utväxling som std. lådan, den heter QKE20Z och kostar 46 000 kr
+frakt. Den klarar max 400 hk.
Quaifes QKE17Z är en dogbox drevsats för rallybilar med utväxling
för ca 210 km/h och inga synkringar, så renoveringsintervallen
blir tätare än vad gatåkare brukar tycka om. Priset är 76 000 kr
+frakt. Den tycker inte om mer än 450 hk
Det finns flera lådor till Fordarna, både sekventiella och vanliga sexväxlade upp till 180 000 k. Det är bara att välja.
Alla Quaifelådorna har klenare drev än vad fixit använder, men det finns lite orginaldelar kvar i lådorna när man använder fixitsatsen som kan gå sönder vid mycket hög effekt eller flitigt dragrace åkande.
MVH Tomas
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.