Visa fullständig version : Combat kjolar fästen...
moonboy89
2009-07-11, 20:33
Köpte ett combat kjolpaket idag men blev lite fundersam... De är gjorda i glasfiber men det antar ajg att de ska va. Men det finns ju inga som hellst fästen för att sätta på dem på bilen. Ska man behöva göra egna fästen eller ska man plasta fast kjolarna på orginal kofångarna o de o hur i fanken fäster man sido kjolarna?
Är nog kanske lite dumbo som inte vet detta men jag är lite nybörjare. Kan någon vänlig själv försöka förklara hur jag ska få på kjolarna på bilen? hehe. Och om det skall plastas o grejjas, finns det någon i närheten av Vetlanda eller iallafall i jönköpings län som kan hjälpa mig?
Mvh//Gerry
Finns flera olika sätt att få fast eftermarknadsprylar.
Det enklaste om man är nybörjare är skruv/popnit, och lim.
De bör ju sättas fast som original gör ovanpå sparklådorna innanför dörrarna, med just skruv eller nit.
Sen kan man punktlimma i nederkant.
Antagligen krävs det lite tillpassning med slipduk för att få det att passa.
moonboy89
2009-07-12, 11:59
Finns flera olika sätt att få fast eftermarknadsprylar.
Det enklaste om man är nybörjare är skruv/popnit, och lim.
De bör ju sättas fast som original gör ovanpå sparklådorna innanför dörrarna, med just skruv eller nit.
Sen kan man punktlimma i nederkant.
Antagligen krävs det lite tillpassning med slipduk för att få det att passa.
Okej då har vi löst sido kjolarna då... Nu till front o baken?
Sierra_Fidde
2009-07-12, 19:18
combatkjolarna ska sättas över originalstötfångare som har sågats till rätt passform, lite småknepigt att få fast dom men avänder man rutlim och pressar mot länge så går det. så har ja gjort med mina
//Fredrik
moonboy89
2009-07-12, 20:15
combatkjolarna ska sättas över originalstötfångare som har sågats till rätt passform, lite småknepigt att få fast dom men avänder man rutlim och pressar mot länge så går det. så har ja gjort med mina
//Fredrik
Humm, okej...
moonboy89
2009-07-20, 20:33
Så det är det slutliga då? Inga fler ideer? Man ska alltså såga sönder original o limma fast combat kjolarna med rutlim på original kjolarna? Verkar ju hel skummt!
moonboy89
2009-07-26, 14:21
Kom igen hjälp mig... Jag har skruvat ner bakspoilern idag o tänkte kika lite men det ser ju ut som att man isåfall ska behöva såga sönder hela bakspoilern också för att den över huvud taget ska passa in i combat spoilern... Snälla hjälp mig någon, jag kan inte detta själv o behöver verkligen seriös hjälp...
moonboy89
2009-08-31, 22:38
Hallå???
Jag gjorde precis som "Sierra_Fidde" och det funkar kanon :) Man sågar till orginalstötarna tills dem passar inuti combat kjolarna. Både fram och bak. Jag popnitade dock fast mína kjolar på orginalstötarna istället för rutlim.
//Blex
moonboy89
2009-09-01, 15:49
Jag gjorde precis som "Sierra_Fidde" och det funkar kanon :) Man sågar till orginalstötarna tills dem passar inuti combat kjolarna. Både fram och bak. Jag popnitade dock fast mína kjolar på orginalstötarna istället för rutlim.
//Blex
I det fallet så kan man ju lika bra limma fast kjolarna direkt på Sierran, dels blir de ju knappt något kvAr av original stötisarna om de ska passa innuti kjolarna o dels så e de ju jävligt onödig vikt bara för att liksom!
Eriksson
2009-09-03, 18:00
Sj har jag skrota en orginal front och spackla fast fästerna på combatfronten..
sidorna drog jag med skruvar i fram och bak bara.. och ibak inte kommit på något bra än :) blir vell att skrota en bakkofångare och spackla fast som i fram ;)
SandrisGT
2009-09-17, 14:06
Hallå???
hoppas inte du funderar på o kapa i cossie orgianlkofångare
för att sätta combatkjolarna ?
Mvh Sandra
moonboy89
2009-09-17, 20:12
hoppas inte du funderar på o kapa i cossie orgianlkofångare
för att sätta combatkjolarna ?
Mvh Sandra
Nej nej nej, tok heller... det är original sierra kofångare på nu hehe;P Men vad jag har hört så skall dem inte alls sågas söbder utan plastas dit fästen... Btw ville du sälja din combat front snart? ;P
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.