Visa fullständig version : Combat kjolar fästen...
moonboy89
2009-07-11, 20:33
Köpte ett combat kjolpaket idag men blev lite fundersam... De är gjorda i glasfiber men det antar ajg att de ska va. Men det finns ju inga som hellst fästen för att sätta på dem på bilen. Ska man behöva göra egna fästen eller ska man plasta fast kjolarna på orginal kofångarna o de o hur i fanken fäster man sido kjolarna?
Är nog kanske lite dumbo som inte vet detta men jag är lite nybörjare. Kan någon vänlig själv försöka förklara hur jag ska få på kjolarna på bilen? hehe. Och om det skall plastas o grejjas, finns det någon i närheten av Vetlanda eller iallafall i jönköpings län som kan hjälpa mig?
Mvh//Gerry
Finns flera olika sätt att få fast eftermarknadsprylar.
Det enklaste om man är nybörjare är skruv/popnit, och lim.
De bör ju sättas fast som original gör ovanpå sparklådorna innanför dörrarna, med just skruv eller nit.
Sen kan man punktlimma i nederkant.
Antagligen krävs det lite tillpassning med slipduk för att få det att passa.
moonboy89
2009-07-12, 11:59
Finns flera olika sätt att få fast eftermarknadsprylar.
Det enklaste om man är nybörjare är skruv/popnit, och lim.
De bör ju sättas fast som original gör ovanpå sparklådorna innanför dörrarna, med just skruv eller nit.
Sen kan man punktlimma i nederkant.
Antagligen krävs det lite tillpassning med slipduk för att få det att passa.
Okej då har vi löst sido kjolarna då... Nu till front o baken?
Sierra_Fidde
2009-07-12, 19:18
combatkjolarna ska sättas över originalstötfångare som har sågats till rätt passform, lite småknepigt att få fast dom men avänder man rutlim och pressar mot länge så går det. så har ja gjort med mina
//Fredrik
moonboy89
2009-07-12, 20:15
combatkjolarna ska sättas över originalstötfångare som har sågats till rätt passform, lite småknepigt att få fast dom men avänder man rutlim och pressar mot länge så går det. så har ja gjort med mina
//Fredrik
Humm, okej...
moonboy89
2009-07-20, 20:33