handdator

Visa fullständig version : trasiga bilar på bild, snutjag, berättelser om kracher mm

C
2003-08-20, 16:06
hej! vill bara berätta lite om hur ovanstående kan påverkas av att visa eller skriva om på internet i allmänhet!

bara så att ni vet! om ni visar en bild på en krachad bil på tex en banträff och denna anmäler att skadan skedde utanför banan och bilderna på bilen kommer upp här är det till 99,9% chans att bolaget ser bilderna! de har stenkoll! SÅ ÄR DET!!!
detsamma gäller berättelser!

sedan kan jag berätta om en händelse som visar hur mycket poliser igentligen vet! de har inga listor eller så med de flesta trafipaxer är genuint intreserade av bilar så de håller stenkoll.

en kompis vart stoppad i på en väg i sthlm av trafipaxer för rutin kontroll. en annan kompis åkte förbi plattsen några minuter efter de stannat honnom. bilen va en utanpå standard volvo 244. men med en relativt vass V8 under huven. poliserna tittar på vanadra och säger: där va den där bilen med V8 som XXXXX äger ju! den går ju riktigt bra ju!

nu va det ju så att XXXXX hade bara åkt kanske 100-150 mil med bilen med V8:an i och innan så var bilen org. en bromsning på bilen har filmats och laggts upp på indernett och div race har avverkast med bilen med 8:an i...

SÅ BRA KOLL HAR VISSA!

tänk nu på detta när ni lägger upp bilder, på era egna bilar eller andras, tänk även på detta när ni skriver om snutjag osv...

mvh en tankfull C

bmwpower
2003-08-20, 16:53
Jag håller med.
För är klubben seriös så ska sådana ämnen hållas borta från detta forum.

Keller
2003-08-20, 17:35
det där är eg rätt självklart om man bara tänker till för en stund..
för vad säger att poliser inte är motorintresserade?

Perc
2003-08-20, 17:41
Jag anar vad bmwpower tänkte på när han skrev... dvs den numera låsta tråden om han som körde 160 på 50-väg.

Sånt har inte på detta forum att göra... inte heller snutjag och saker.

Mr Niceguy
2003-08-20, 21:16
Helt sant! Det är farligt att skylta med sånna saker på nätet...

c0z
2003-09-04, 07:36
Det är riktigt farligt!!

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=275227&avdelning_1=102&avdelning_2=103

manne
2003-09-04, 08:38
Värsta är folk som filmar på ilegala race mm..

Dem tänker kanske inte på konsekvenserna när dem lägger upp filmer på andra som kör. oftast så frågar dem ju inte förarna om dem får filma eller ta kort :/

C
2003-09-04, 08:52
oftast dvs till 99% så synns inte förarna och då gör det inget....

mvh C

dimman1
2003-09-04, 16:10
Eh.....men om förare A begår ett brott som är uppenbart blir filmad av filmare B.

B publicerar bilderna och drar hela berättelsen.

Borde inte förare A kunna misstänka dyligt om det ex står 250 personer och tittar?

Borde inte en klubb som propagerar för säkra events Ex bankörning osv. skita i det då??

Åker du för fort är det väll inte den som filmar som gasar utan rimligtvis den som har sin högerfot på pedalen!

Samma sak gäller väll om man på bana skrotar sin bil och försöker utföra ett bedrägeri mot försäkringsbolag......typ är dom ensamma på banan????

Tycka vad ni tycka vill men jag tycker det var ett idiotisk tråd precis som detta inlägg kanske!

"Ska du begå brott så var beredd på att ta ditt ansvar!!"

Dimman

C
2003-09-04, 16:40
Originally posted by dimman1
Eh.....men om förare A begår ett brott som är uppenbart blir filmad av filmare B.

B publicerar bilderna och drar hela berättelsen.

Borde inte förare A kunna misstänka dyligt om det ex står 250 personer och tittar?

Borde inte en klubb som propagerar för säkra events Ex bankörning osv. skita i det då??

Åker du för fort är det väll inte den som filmar som gasar utan rimligtvis den som har sin högerfot på pedalen!

Samma sak gäller väll om man på bana skrotar sin bil och försöker utföra ett bedrägeri mot försäkringsbolag......typ är dom ensamma på banan????

Tycka vad ni tycka vill men jag tycker det var ett idiotisk tråd precis som detta inlägg kanske!

"Ska du begå brott så var beredd på att ta ditt ansvar!!"

Dimman

meningen med ditt inlägg är lite difust för mig... förklara gärna vart du vill komma och vad du menar!

mvh C

dimman1
2003-09-04, 23:28
meningen med ditt inlägg är lite difust för mig... förklara gärna vart du vill komma och vad du menar!

mvh C
-----------------------------------------------------------

Ok!
Summa sumarum

Om någon är så blåögd att den som exempelvis kör med sin bil på ett industriområde i 250km/h med 100 personer som publik.

Vore det då inte rimligtvis vara någon som säger:
-jag såg en bil köra minst 250 km/h!
Till en kompis dagen efter!

Samma sak om någon kör sin bil på en banträff och kvaddar rejält!
Berättar eller kanske till och med fotograferar krashen!

Tycker bara att det kan bli lite trist om ingen vågar visa eller skriva om någonting.

"tur att det finns afronbladet.se"

dimman