handdator

Visa fullständig version : Jämn springa mellan skärm och front

KoktGrus
2009-09-25, 20:45
Jag har lurat på en sak ett tag... jag har ingen jämn springa mellan fronten och framskärmarna.. Tänkte fixa detta när jag fick byta front i vintras efter att ha kollat hållfastheten på en snödriva...

Hittade dock inga justeringsmöjligheter och det blev likadant igen... Dagen efter att jag bytt fronten blev bilen påbackad...i fronten... och fronten byttes igen, denna gång av ford själva, men det blev ojämna springa ändå.. likadan på båda sidor.. den rätas till om man lyfter lite i fronten, det är som om den vore för tung!

Har sett flera mondeo som verkar ha samma fenomen.. är det så på alla?? går det att justera bort på något sätt? irriterande när man vet om det, så det kanske är dumt att säga något till er? ;)

Skickar med en bild!

MVH

27181

Paroxyst
2009-09-25, 21:59
Har sett flera mondeo som verkar ha samma fenomen.. är det så på alla?? går det att justera bort på något sätt? irriterande när man vet om det, så det kanske är dumt att säga något till er? ;)

27181

Nej det är inte så på Mondeo från början. De har alla raka linjer när de är nya. Sitter väl en skruv i skärmen just under/bredvid lyktan som ska hålla upp stötfångabeklädnaden och det är ant. den som gett med sig. Då måste du montera bort eller åtminstonde lossa alla skruvar för lyktan så du kommer åt att skruva på denna skruv, om det nu finns en sådan där. Inte skruvat Mondeo mk3.

HeRNez
2009-09-25, 22:00
Att det är på alla är väl att ta i, men på väldigt många. På jobbet brukar vi (eller iaf jag) dra i en extra skruv i gejden med en bricka på som klämmer på den lilla kanten av skärmen. Svårt att förklara hur jag menar. Men om du plockar bort lysena så kanske det klarnar.

KoktGrus
2009-09-25, 22:41
Att det är på alla är väl att ta i, men på väldigt många. På jobbet brukar vi (eller iaf jag) dra i en extra skruv i gejden med en bricka på som klämmer på den lilla kanten av skärmen. Svårt att förklara hur jag menar. Men om du plockar bort lysena så kanske det klarnar.

okej... borrar ni upp ett extra hål då? kommer man åt att fixa det utan att demontera stötfångaren? är ju inget som är värt att lägga ner flera timmar på :)

Paroxyst
2009-09-26, 08:17
okej... borrar ni upp ett extra hål då? kommer man åt att fixa det utan att demontera stötfångaren? är ju inget som är värt att lägga ner flera timmar på :)

Som sagt, montera bort strålkastaren så klarnar det vad som måste göras.