Visa fullständig version : Vinande ljud Cosworth.
Startade Cossien idag för andra gången efter byte av lyftare. Första gången tyckte jag motorn var knäpptyst, men idag hördes ett vinande ljud från motorn när man varvade lite. Mer varv, mer vinande ljud. Inte särskilt högt, men ändå något jag aldrig hört tidigare. Ska det vina lite eller kan något ha blivit fel?
körde du på starten utan tändstift första gången det är bra så du får upp trycket i lyftarna..
Kolla generator rem / servo rem , spraya lite vatten o se om de tystnar..
Originally posted by CosworthErik
körde du på starten utan tändstift första gången det är bra så du får upp trycket i lyftarna..
Japp.
Originally posted by klebbe
Kolla generator rem / servo rem , spraya lite vatten o se om de tystnar..
Nåt sånt kan jag tänka mig att det är. Är det bara att spreja lite vatten på remmarna alltså?
JO för att testa , blir de bra då så är de nog dags att byta dom ...
Jag tror du har spänt kamremmen för hårt...
kan vara kamremmen som davve säger..
min lät så när den va för spänd..
Inte turbon som "viner" då?
Originally posted by Davve
Jag tror du har spänt kamremmen för hårt...
Ska kolla det också. Lät ju troligt det också med tanke på att den spändes efter lyftarbytet.
Min motor hade oxå ett vinande ljud, men då var kamremmen
för hårt spänt så jag släppte lite på den o det vinande ljudet
försvann helt enkelt ;) :D
cossie93
2004-02-23, 21:47
Jag tror också på för hårt spännd rem.
Min ven också lite efter bytet och då var det bara att släppa lite så försvann ljudet.
MR
Har du kollat hur hårt spänd remmen är än ?
Har du ac på bilen ? Jag fick inte loss kamremskåpan på min utan att plocka bort en väldig massa grejer, antar att det går lättare på bilar utan ac eller så gjorde jag på något helt galet sett...
Mr Cossie
2004-02-25, 17:12
säger som många av dom andra!
Låter som kamremmen den blir ju lite mer spänd när motorn blir varm så spänn om remmen igen när den är varm så du inte har spännt för hårt!!!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.