Visa fullständig version : startspärr igen
läste om detta med startspärr och måste fråga...snälla..har ford galaxy 97..men snälla..har för 8 månader sedan bytt batteri i en av nycklrana och sedan dess inte kunnat starta bilen med den,verkstad påstod att nyckel är slut då det inte gick att koda den,då för 14 dagar sedan jag bytt batterier i det andra nyckel...jo....kan jag inte starta bilen,startspärr !! Verkstad kan inte programmera om nycklarna,de får ingen felmedelande och vill byta styrdon=7900kr.For mig låter detta fantastisk,kan det vara problem med komunikation(typ antenringen i tändningen)eller vad tycker ni?
Tack för snabb svar
P.S. går inte att programmera nya nycklar heller styrdon hittar inte de....
Paroxyst
2009-11-30, 19:40
läste om detta med startspärr och måste fråga...snälla..har ford galaxy 97..men snälla..har för 8 månader sedan bytt batteri i en av nycklrana och sedan dess inte kunnat starta bilen med den,verkstad påstod att nyckel är slut då det inte gick att koda den,då för 14 dagar sedan jag bytt batterier i det andra nyckel...jo....kan jag inte starta bilen,startspärr !! Verkstad kan inte programmera om nycklarna,de får ingen felmedelande och vill byta styrdon=7900kr.For mig låter detta fantastisk,kan det vara problem med komunikation(typ antenringen i tändningen)eller vad tycker ni?
Tack för snabb svar
P.S. går inte att programmera nya nycklar heller styrdon hittar inte de....
Ett tips regga dig här http://www.fordgalaxy.org.uk och sök upp hur man gör för jag är rädd att det inte går att rädda utan att du blir tvungen att göra som verkstan påstår. Speciellt om du inte har en extra nyckel. Lycka till
hmmm ska prova,men ändå ingen felmedelande när man checkar...skumt
Indikerar dioden något i instrument panelen ? Det finns översättningstabell från blink till felkod.
MVH Ankaz
i morgon kommer ny styrdon..ska vänta med spänningen om det hjälper,nej inget i instrumentpanelen.
Det har hänt att man tappat bort chipet som sitter limmat på insidan av nyckeln. (chipet ska synas om man drar ur "fjärrkontrollsdelen" ur "nyckeldelen" och sitter limmat på insidan.) Jag har sålt många många nycklar pga att man vid batteribyte eller annat tappat bort chipet.
Du kan se chipet på bilden:
http://www.fordgalaxy.org.uk/ford/uploads/monthly_10_2008/post-892-1225361027_thumb.jpg
oki kan jag fixa en ny chip eller e det kört?
Chip finns ej att köpa löst. Det är nya nycklar som gäller. Sen måste dina gamla nycklar raderas från bilen och de nya läggas in med hjälp av IDS,WDS eller motsvarande.
oki pratade med verkstad i morse och förfrågade om det finns kvar chips i de gamla nycklarna (de skulle ju byta styrdon-7900)de "visste inte" att det fans chip där,efter 4 timmar fick jag samtal att bilen är färdigt och priset 3800-det va en dåligt kontakt i styrdon som gjorde att även nya nycklar inte gick och programmera...men vist de kolade och....de va ingen chip i någon av gamla nycklar.Jag tackar för all hjälp så jag slapp vara en jultomte vid kassan..tycker bara vad konstigt att det har blivit en dåligt kontakt i styrdonet i samma stund jag tappat chip från nycklen.........MVH Mikiri
P.S. om jag skaffar chipp från ngn gammal nyckel kan de programmera in den ?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.