handdator

Visa fullständig version : Felaktiga/gamla adressuppgifter i medlemsregistret

Focus RS
2010-01-07, 11:54
Hej!

Nedanstående medlemmars medlemsbrev har returneras till klubben pga. att giltlig eftersändning saknats eller att adressaten är okänd.

Medlem:
80 Jonas Grankvist
94 Justin Stafford

OBS! Om Ni flyttar eller något liknande kom då ihåg att uppdatera Era uppgifter i vårat medlemsregister genom att kontakta klubbens medlemsansvarig annars är risken stor att Ni missar viktig information.

Medlemsansvarig:
Fredrik Wolf
Telefon: 0704 - 40 22 82
E-post: fredrik.wolf@fordclubsweden.se
PM: -FW- (http://www.fordclubsweden.se/forum/private.php?do=newpm&u=96)

Tack på förhand!

/Per-Anders.

Focus RS
2010-12-27, 13:43
Ett gäng brev från vårat medlemsutskick före Jul har kommit i retur pga adressaten har flyttat och saknar giltlig eftersänding. Vill bara uppmana Er alla att se till att hålla vårat adressregister up-to-date...

Brev i retur:
Alexander Hedbom
Jan Rickard Steiro
Justin Stafford
Rikard Söderqvist
Robert Andersson
Robert Åhlin
/Per-Anders.

Focus RS
2010-12-28, 07:05
Christian Robertsson's brev har också kommit tillbaka i retur pga att giltlig eftersändning saknas... :(

/Per-Anders.

Focus RS
2010-12-29, 07:08
Ytterligare två brev i retur...
Roger Gustafsson
Tobias Mårtensson
Snälla, hjälp oss hålla vårat adressregister aktuellt så slipper Ni missa värdefull information samt klubben spar bortkastade porto och hanteringskostnader...

Tack!

/Per-Anders.

C
2010-12-29, 07:38
Www.ratsit.se drar ner tiden för att byta ut till de korrekta adresserna. Tar mindre tid än att läsa ett pm dvs således snabbare sätt.

Ni har ju personnummrena.

Focus RS
2010-12-29, 07:48
Www.ratsit.se drar ner tiden för att byta ut till de korrekta adresserna. Tar mindre tid än att läsa ett pm dvs således snabbare sätt.

Ni har ju personnummrena.

Självklart så kan man sitta och leta rätt på folk, men vi vet ju inte på förhand vilka adresser som är aktuella eller inte och vi kan inte sitta och kolla upp hela vårat adressregister (nu lite drygt 250 adresser) varje år, utan detta måste personen i fråga hjälpa oss med.

Själva tanken med denna tråden är att uppmärksamma de som eventuellt är intresserad av fortsatta klubbutskick att höra av sig och uppdatera sin adress då de flyttar. De som inte är medlemmar under aktuellt medlemsår och som vi inte hör något av får väl anses ha lämnat klubben och kommer då på sikt att plockas bort från registret. *

/Per-Anders.

* Lite förtydligande bara... Det årliga utskicket rörande kommande medlemsår skickas ut till alla som tidigare varit medlem i klubben för att på så sätt eventuellt kunna fånga upp gamla medlemmar som tagit ett sabbatsår.

C
2010-12-29, 08:53
Nu missförstod du mig. Menar inte att ni ska gå igenom alla adresserna i förväg. Men det är en snabb och smidig lösning på det aktuella problemet, dvs de brev ni fått i retur. Varför göra mer jobb än man behöver?

Focus RS
2010-12-29, 09:31
Varför göra mer jobb än man behöver?

Precis! Jag förstår hur du tänker, men jag har viktigare saker för mig än att sitta och jaga rätt på adresser. Därför har jag valt att samla alla returer här i denna post och så får de som vill fortsätta få information höra av sig till -FW- med sin aktuella adress. De flesta som har intresse av vår förening är ju också mer eller mindre aktiva här på forumet och bör då se denna tråd förr eller senare...

C
2010-12-29, 11:19
Det går snabbare för Fredrik att uppdatera dessa få returer med hjälp av ratsit i en vända än att läsa pm på pm försig. Det är det mitt tips går ut på. Tio sökningar och ta in det i registret på en och samma gång när registerprogrammet är öppet går snabbt. Specielt när man har personnr. Men ni gör självklart som ni vill. Ville bara underlätta för er. :)

Focus RS
2010-12-29, 11:55
Som sagt, jag förstår din avsikt...

...men min tanke med denna tråden var från första början att bara ge de som missat/glömt att göra en adressändring hos Fredrik en chans/möjlighet att fixa till det utan att riskera missa värdefull framtida information. Se det som en liten extra service, något som du inte finner hos andra institutioner/företag (bortsett från de som hämtar sin kundinfo direkt från folkbokföringen).

Det enda tråkiga är det onödiga svinnet av föreningens tillgångar (tid, papper, kuvert och porto) som detta medför. Men så länge det slarvas med adressuppdateringarna så kommer vi tyvärr att få leva med detta. Detta är ju ett återkommande problem då befintliga medlemmar förlänger sina medlemskap (dvs. inte skickar in någon medlemsblankett) och inte meddelat oss rätt adress och deras medlemsbevis kommer på vift.

Men vi släpper diskussionen nu och låter tråden ha sitt liv...

/Per-Anders.

Focus RS
2011-01-31, 09:38
Christian S (medlemsnr: 45)

- Ditt medlemsbrev har kommit i retur. Kontakta -FW- är du snäll...

/Per-Anders.

Focus RS
2011-03-16, 08:15
144. Jan Rickard S (forumsnamn saknas):

Ditt medlemsbrev har kommit i retur pga flytt och att giltilig eftersändning saknas. Kontakta -FW- för adressuppdatering tack...

/Per-Anders.

Focus RS
2011-04-07, 13:15
182. Tobias M (Tobias):

Ditt medlemsbrev har kommit i retur pga flytt och att giltilig eftersändning saknas. Kontakta -FW- för adressuppdatering tack...

/Per-Anders.

Focus RS
2011-09-05, 12:48
109. Patrick T (cossiepatrick):

Ditt medlemsbrev har kommit i retur pga att adressaten är okänd. Kontakta -FW- för adressuppdatering tack...

/Per-Anders.

cossiepatrick
2011-09-05, 20:19
så,nuär det skickat me jag för mig att jag fyllde i min nuvarade address på nått papper i samband me banträffen på Gelleråsen

root
2011-09-05, 20:31
så,nuär det skickat me jag för mig att jag fyllde i min nuvarade address på nått papper i samband me banträffen på Gelleråsen

Det får vi som roddade på Gelleråsen ta på oss..
Vi slarvade av misstag bort några papper där, bla din ansökan.
Ber om ursäkt för det. :unhappy:

Mvh
/ulf

Focus RS
2011-09-05, 22:22
Tack Patrick! Då gör vi ett nytt försök... ;)