handdator

Visa fullständig version : Cosworth rwd bromsok bak

Cossie Nicke
2010-02-11, 18:13
Tjena

Delar Cosworth rwd bakre oken med nån annan modell, typ scorpio eller sierra v6 eller dylikt? Eller är det bara köpa nya som gäller?

Eller nån som provat renoverings sats med bra resultat?

Mvh Nicke

motorcraft
2010-02-11, 19:02
Ska vara samma på scorpio, men tänk på att om du har ventilerade skivor så måste du ta från en scorpio med ventilerade skivor också,,

är de handbromsarmen som fastnat?,de går bra att få dom att fungera igen med en repsats:)
men är lite knepig att få ihop igen om man inte har specialverktyget;)

/ jörgen

Cossie Nicke
2010-02-11, 19:17
Vet inte riktigt ännu, men troligtvis är det handbromsarmen som fastnat. Bilen hade ju stått i 4-5 år innan i somras. Och det tar typ 15-20 minuter innan bromsarna släpper varje gång man ska åka med den. ;)
Så funderar på att köpa nya istället för att hålla på pilla med en repsats, man är ju lite lat:D

Ska vara samma på scorpio, men tänk på att om du har ventilerade skivor så måste du ta från en scorpio med ventilerade skivor också,,

är de handbromsarmen som fastnat?,de går bra att få dom att fungera igen med en repsats:)
men är lite knepig att få ihop igen om man inte har specialverktyget;)

/ jörgen

martin n
2010-02-11, 19:45
jag kanske har rwd ok om det är av intresse??? ska koll? kan inte lova nått just nu..

//martin

Cossie Nicke
2010-02-11, 20:29
Visst, har du några i skapligt skick så är jag intresserad.

Mvh Nicke

jag kanske har rwd ok om det är av intresse??? ska koll? kan inte lova nått just nu..

//martin