handdator

Visa fullständig version : Funderar på att köpa begagnad C-Max 1.8Ghia -04 ?

bas9403
2010-02-28, 15:22
Hej, alla!
Funderar på att köpa en begagnad C-Max 1.8Ghia -04 på 11.000 mil. Gillar verkligen C-MAX, har provkört tidigare.
Kom gärna med synpunkter om ni orkar: Rost, på vägen (läste en artikel där Collin ville förbjuda C-MAX för den var dålig på vägen), för familjen, andra problem, positiva saker.

Är duktigt sugen. Priset ligger just nu på 79.000 - för mycket ?
Norrlandskörd, 3 ägare.

Mvh
Björn i Umeå

C
2010-02-28, 19:05
Robert Collins artickel kan du bortse helt och hållet ifrån. Bilen är lätt överstyrd, thats it. En vanlig Focus kombi -05 och nyare, en ST, en RS, en Fiesta senaste och näst senaste generationen är mer överstyrda och ingen har klagat på dem. ;) Även S-maxen är nästan lika överstyrd som C-maxen nu när jag tänker efter.

Colling fick hjärnsläpp för att han är en kass förare om du frågar om min åsikt om det hela. ;) För köra, det kan han inte av det jag sett.

Övrigt om C-max:
Är som en rymmligare Focus. Lägre insteg e trevligt och det är kul att köra bilen. Har istortsätt samma historik vad gäller problem som en vanlig Focus om du vill söka bland biltidningarnas begtester. Det brukar vara en relativt problemfri bil faktiskt.

Fullservad är nog det jag hade prioriterat om jag hade köpt. Och såklart det allmänna skicket. En väl omhändertagen bil mår oftast bättre även efter ägarbyte.

mvh C

Fiesta
2010-02-28, 19:12
Skönt att höra fler som har åsikter om vår vän Collin... ;)

C-Max har jag dessvärre inte kört, så jag kan inte kommentera den bilen...
Men det är ju en Ford, så det borde ju vara hyfsat bra grejor !

C
2010-02-28, 20:54
Skönt att höra fler som har åsikter om vår vän Collin... ;)

C-Max har jag dessvärre inte kört, så jag kan inte kommentera den bilen...
Men det är ju en Ford, så det borde ju vara hyfsat bra grejor !

Getingar gillar Focus.. Men inte Aftonbladet.. :D