Visa fullständig version : Dyr kardanknut
Skulle beställa en kardanknut idag och ringde till fård, de sa att det inte finns lösa knutar man måste köpa hela stången ( 5100 kr) det måste väl gå och bara byta knut, någon som vet?
bilen är en sierra cosworth 4x4
Ja de är bra lustiga på ford de sa samma till mej så jag åkte till DIONE(säljer kullager i uppsala) han plockade fram ett främre knutkors till cossien(RWD) för 200kr(utan kvitto)!!!!
TG racing har om inte annat!
mvh C
bmwpower
2003-08-21, 16:34
Annars så finns det i england också.
Men dom lokala industrilevrantörena bruka fixa det mesta
ska höra med tg, tack för hjälpen
Det ska tydligen vara samma storlek på knutkors på en volvo 140 har jag hört!!!
Cosworth Lasse
2003-08-21, 18:34
Ta och plocka bort knut korset och mätt diametern på den.
Ta med den till en mack och jämför den gamla med en ny.
Ett litet tips.;)
Bandit_nr1
2003-08-25, 13:54
Originally posted by NO.
Ja de är bra lustiga på ford de sa samma till mej så jag åkte till DIONE(säljer kullager i uppsala) han plockade fram ett främre knutkors till cossien(RWD) för 200kr(utan kvitto)!!!!
Hmm jag skulle inte vara så glad om jag ägde dione och nån skrev att de säljer saker utan kvitto;)
Originally posted by saabchef
Precis, man ska tänka på vad man skriver!!! vissa saker flashar man inte med.
mm... det kan gå riktigt åt skogen, om fel person får reda på det.
Jag köpte knutkors på mekonomen, från en volvo, passade kanon och kostade 140kr
Heheh kvitto får man aldrig på dione bara så ni vet....
Synd att man inte visste att det var likadant till en volvo men hade rätt bråttom att få tag på det och var överlycklig när man hittade ett som passa.
Behöver ett knutkors till en Capri/Taunus. Nån som vet nåt som passar eller vart man får tag på?
Mvh
Skulle beställa en kardanknut idag och ringde till fård, de sa att det inte finns lösa knutar man måste köpa hela stången ( 5100 kr) det måste väl gå och bara byta knut, någon som vet?
bilen är en sierra cosworth 4x4
Jag fick samma svar då ja skrota knutkorset på axeln mellan fördelningslådan och framaxeln. Dom va dock vänliga att berätta att Volvos lilla knutkors passar alldeles utmärkt.. :) Vilket det gjorde oxå.. :)
Så köp ett sånt på mekonomen, svinbilligt :D
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.