handdator

Visa fullständig version : Scorpio

Marunga
2004-03-03, 08:04
Tja!

Ska byta bussningar på krängningshämmarens infästning i länkarmarna. Jag tog bort hjulet och lossade på bulten men....sen var det stopp!!

Hur gör man för att det inte ska ligga i spänn och om den gamla bussningen har rostat fast?

/Jonas

Tarasus
2004-03-03, 23:57
Originally posted by Marunga
Tja!

Ska byta bussningar på krängningshämmarens infästning i länkarmarna. Jag tog bort hjulet och lossade på bulten men....sen var det stopp!!

Hur gör man för att det inte ska ligga i spänn och om den gamla bussningen har rostat fast?

/Jonas

förhoppningsvis så är den gammla bussningen av gummi ;)
om du tänkte på bulten så använd 5-56. Jag gjorde iaf som så att jag plockade lös länkarmen på ena sidan samt hela krägingshämmaren. När man ska dit med den så är det lite bökigare. Ska snart byta länkarm på min scorpa, ena spindeln är slut, så då tänkte jag att jag skulle ta och använda spännband för att dra ihop kräningshämmaren, fast jag vet inte om jag ska montera ihop allt och sedan dra ihop fjäderbenen mot varandra så att länkarmen dras in i sitt läge lr hur jag ska göra. Det måste någon annan kunna svara på hur man enklast sätter ihop det :)

inko-gnito
2004-03-04, 07:36
hej
Jag brukar dra ihop den med ett kraftigt spännband, och ibland släppa ena inre länkarmsfästet.
Bara att bita ihop.
Och till sist, var inte rädd att ta i.
JE