handdator

Visa fullständig version : Honda MB5/MT5

RS 1800
2004-03-04, 15:28
Hade lite tråkigt häromdan så jag satte mig ner och sökte lite Honda MT5 och MB5, fanns en del länkar. Man blir ju lite nostalgisk när man ser dom. 11 års sedan man sålde sin Mt5. Lite sugen på att köpa mig en och renovera upp, men gärna en MB5 dock, undrar vad man får ge för en halv ok. Nån som sitter inte på lite mer fakta, typ årsmodeller som såldes i Sverige mm

http://www.50cc.nl/50cc/honda/honda_mb5.jpg

NO.
2004-03-04, 17:42
Sålde min Mt5 för hmm 8år sen....Men har inte blivit så nostalgisk så man vill renovera än, för så bra var den inte...Men det var kul då :D

RS 1800
2004-03-04, 18:30
Funderar kanske att köp den där Aprilian som man aldrig köpte när man var 16.

Skulle gett fan i att måla idag man blir ju helt snurr bollen och kommer på konstiga tankar

Persson
2004-03-05, 22:58
En anna körde omkring på en Casal, med diverse egenhändigt frästa/förstörda cylindrar, tror jag massakerade åtminstonde fem cylindrar innan jag lyckades med en som verkligen funkade. Någon annan som haft en casal? Ganska udda märke, jag var åtminstonde själv där jag bor.

Men det är ju med moppen man började effekt jagandet! Klart man blir nostalgisk, även om det inte var såå länge sen!
Det var en härlig tid, inga bekymmer

ToTTe
2004-03-08, 22:20
Själv så åkte man en Motorhispania Furia som toppade 100 blås med 50cc :D Fan va kul jag hade med den moppen.

Nån mer än jag som åkte epa/a-traktor?

pari
2004-03-17, 17:01
Själv började man lite lätt med nästan laglig MT5a med bara lite "trimljuddämpare".
Sen blev det en annan MT5a med 70cylinder och lite större förgasare också...

Sen började man rejsa a-tralle, och fick lite bilintresse också! ;)

Och nu sitter man här med ett par bilar att pula med! :D

MätZ
2004-03-17, 21:14
Nee tacka vet jag Suzuki K50 "hottad" ;) :D

Mr Niceguy
2004-03-17, 21:19
Åkte trimmad dt50 i en vecka som blev beslagtagen av snuten....(hade den bara 7 dagar innan dom tog den)
Sen blev de orginal och skitslött, iofs med trimrör och ljudämpare för soundet :)

Cossie_sl00p
2004-03-18, 15:18
hehe, hos oss var det ciao som gällde, alla hade det.... inga stora saker som mt å dt :)

NO.
2004-03-18, 15:38
Originally posted by Mr Niceguy
Åkte trimmad dt50 i en vecka som blev beslagtagen av snuten....(hade den bara 7 dagar innan dom tog den)
Sen blev de orginal och skitslött, iofs med trimrör och ljudämpare för soundet :)

Hahahaha... De va därför man visste vart snuten slängde alla grejer :D hittade massa roliga saker på skrotcentralen i stan :) i uppsala slog de inte sönder sakerna iallfall :D

Mika
2004-03-18, 21:20
En annan har ju kvar sin MT5, dock i delar. Kanske skulle skruva ihop den och få loss lite pengar?

Ankaz
2004-03-18, 22:10
Jag åkte Compact med malossi 60cc och 17mm förgasar med 14 drev fram och 27 bak så toppade den runt 90. Skulle aldrig våga åka så fort på en compact idag. Men på den tiden tänkte man nog inte så långt.

Papillon
2004-03-19, 22:09
Originally posted by MätZ
Nee tacka vet jag Suzuki K50 "hottad" ;) :D

k50, det é grejer det :D

Calle
2004-03-24, 17:06
Ahhh...MT5:an är en klassiker. Hade en -90 som var fin som tusan...70cc etc. Var bästa tiden i livet...inga bekymmer!
mt5:orna står fortfarnde högt i kurs. Sålde min 1995 för 8500kr...står fan i samma värde idag!

Ankaz
2004-03-25, 14:42
Originally posted by Calle
Ahhh...MT5:an är en klassiker. Hade en -90 som var fin som tusan...70cc etc. Var bästa tiden i livet...inga bekymmer!
mt5:orna står fortfarnde högt i kurs. Sålde min 1995 för 8500kr...står fan i samma värde idag!

Bror min sålde sin -92'an MT för 8000kr för 3månader sen. Men den va i skitfint skick.

MVH Ankaz

Andreas
2004-03-25, 14:50
MT5 var sånt man körde ifrån med sin DT :p

Mr Niceguy
2004-03-25, 14:51
Originally posted by Andreas

klockren :p :D

Andreas
2004-03-25, 14:57
Vilka minnen denna tråden väckte, jag menade inget illa med det jag sa om MT5 (jo lite ;) ) men jag kom bara ihåg hur det var och nog var det lite rivalitet mellan Yamaha o Honda. :D

-FW-
2004-03-25, 15:19
Originally posted by Cossie_sl00p
hehe, hos oss var det ciao som gällde, alla hade det.... inga stora saker som mt å dt :)

Samma här! Hade en som var rätt snabb, gjorde 50 blås utan några modifierar alls nästan.

Mvh F

Henke P
2004-03-29, 16:59
Tjena..

jaa ni grabbar att man bara överlevde moppenåldern är för mej ett mindre mirakel :)
hade en Mustang Mamba med typ allt som gick att köpa i prestanda delar den toppade utan beskymmer 100knutar o lite där till..men bromsarna var ju inte av någon högre kaliber, dom räckte knappt till o bromsa ner ifrån 50km/h.. kan ta ett exempel. det va en kille här nere som hade en Yamaha Dt som toppade ca 70 blås och innan så hade jag kört med en hemmafilad cylinder och han hade kört ifrån så jädrans lite så jag blev irriterad o köpte allt som Addemotor hade sin katalog :D nåväl.. både jag o den killen va på samma praktikplats så när det var slut för dagen så gick vi ut. så jag bara smågasade och låtsades att jag inte hängde med som innan. men sen så kom vi till en stoppskylt, vi skulle korsa en väg och på andra sidan så är det en backe o sedan en nästan 90graders sväng. o jag tänkte nu jäkla ska han få den riskokarn så ja vred på rullen o jäkla va det drog iväg. höll i mej i glattan livet i buffalo styret 1:an o 2:an o den lille mamban sköt iväg något helt otroligt sen så kom tanken..faan det får inte komma någon bakom krönet eftersom mina bromsar va slut.. o MYCKET riktigt så kom det en gammalgubbe i en Saab 900 o skulle precis puttra runt den 90 graders kurvan..fick smärre panik efter på högersidan så är det missionskyrkan o rakt fram så är det ett hus med massa rullgrus o en stor garage port..ahh det får bära eller brista detta så jag for in på den garageuppfarten i tja siså där 60-70 knutar o så fort ja kom in på garageuppfarten så vred jag ner moppen så mycket åt vänster o sen bara yrde det till o upp på andra sidan va kåken kom jag upp och ja tänkte faan vilken resa detta va o sen så fick ja se till jag hade fått med mej 2 fullvuxna solrosor med rötter o hela skiten o ut på vägen kom jag.. o killen som jag hade kört ifrån satt på huk o skrattade.. en styck Henke P med en mustang Mamba dekorerad med 2 stora solrosor på vänster sida av mopeden. jag kom hem o morsan höll på o skratta ihjäl sej.. va faan du nu varit o kört.. öhh i en blomsterrabatt.. och vad som solrosor satt fast fick dra till värsta våldet för att få bort dom..

jag skulle kunna skriva ett Ex antal andra saker som hände under moppeåldern :D

// Henke P..

Mr Insane
2004-03-30, 15:52
Originally posted by Andreas
ja just så va det vill jag minnas..:D

Andreas
2004-03-30, 17:49
Härlig historia Henke :)

Wibbe
2004-04-03, 10:00
Jag såg hela din vurpa framför mig och det bringade fram ett skratt. Man var inte så smart på moppetiden :D