handdator

Visa fullständig version : RS mätare i "vanlig" focus

Nemesis_se
2010-05-31, 21:34
Vet inte om denna tråd hamnat i rätt del?

Undrar om någon monterat mätar-ramen från RS i stället för facket uppe på instrumentbrädan i en vanlig focus?
Skulle behöva lite fler mätare, framför allt olje-temp och olje-tryck och tycker mätare i a-stolpen är fult.

/Peter

C
2010-05-31, 21:55
Frågan är om de mätarna går via Canbus systemet. Då kan det bli väldigt svårt att montera just de mätarna. Men det kanske går att bara ta huset och plasta in egna mätare?

Edit, såg precis att det nog var så du hade tänkt. Meterstock och en RS så kan du måtta lite. Bara att åka till närmaste RS eller banträff. ;) Eller så kollar man på Ford vad den delen kostar, ibland är sådana plastdelar rätt så billiga.

mvh C

nextuz
2010-05-31, 23:46
Frågan är om de mätarna går via Canbus systemet. Då kan det bli väldigt svårt att montera just de mätarna. Men det kanske går att bara ta huset och plasta in egna mätare?

Edit, såg precis att det nog var så du hade tänkt. Meterstock och en RS så kan du måtta lite. Bara att åka till närmaste RS eller banträff. ;) Eller så kollar man på Ford vad den delen kostar, ibland är sådana plastdelar rätt så billiga.

mvh C

Änt de samma del i en ST? ;)

Nemesis_se
2010-06-01, 07:57
Får väl åka förbi Ford och kolla vad plasten kostar...

Finns det CanBus-mätare?
Inte van att själv pilla med så nya bilar ;)

C
2010-06-01, 08:26
Jag skille kunna gissa att dessa orginalmätare inte är inkopplade som "vanliga mätare" så som tex Autometer med en egen sensor/givare. Dessa får nog signal från motorstyrdonet direkt.

Tror som sagt att det är lättast att stoppa dit egna mätare med egna givare. Och jag gissar att plasten är likadan på ST som på RS. Dock har jag för mig att ladtrycksmätaren är olika graderad på dessa två.

TomasW
2010-06-01, 11:42
ST går upp till 1,2 men det är samma storlek på dom.
Det går att köpa RS mätarna och sätta i ST.
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=773

Nemesis_se
2010-06-02, 08:50
Tack för länken, tror dock det bara är mätare och fronten (inte helt billigt heller).

Jag är ute efter "huset" att ersätta facket och som föreslagits, blir troligen egna mätare med egna givare.

En variant är ju faktiskt att använda original, och då fungerar ju turbo-mätaren som eco-meter på min NA ;)

Ytterligare en variant är att gjuta något eget...