handdator

Visa fullständig version : Mr cossie spöar R1a *FILM*

Mr Cossie
2004-03-06, 18:34
Äntligen efter 2år så fick jag filmen jag letat efter i 30års present av en cossie kompis!!!!

skriv gärna kommentarer!!

Filmen spelas bäst upp i power dvd

höger klicka spara som!

Film http://ankaz.serveftp.com/MrcossiespoarR1.mpg

Film nr 2 förfinad version med text http://60gp.ovh.net/~ybmotors/temp/mrcossie_vs_r1.wmv

Mr Cossie
2004-03-06, 18:41
Detta går tungt nu kan nån *hosta* filmen på en bra server???

vore kul att sprida filmen lite och reta upp mc folket!!!!

Rs turbo_s2
2004-03-06, 18:47
Mycket smutt film. Bågarna kan ju gå å lägga sig=) Hehe.

Mr Niceguy
2004-03-06, 19:04
den filmen var ju skön!
Hehe vilket ljud de va i kärran!

fmh
2004-03-06, 19:29
Fan va tufft .. måste jag se! =)

Går dock inte fort nu, 1,80 kb/s .. hehe :)

NO.
2004-03-06, 20:15
Ojojojojojojojojojoj PERFEKT rulle att visa nu när man har förfest!!!

svanen
2004-03-06, 20:36
fysatan hosta upp den på en annan server det tar tid detta:)

Cossie_sl00p
2004-03-06, 20:49
oj, 3k ligger man i, men det är de säkert värt :)

Johnsson
2004-03-06, 21:03
Hoppas cossien går snabbare än nerladdningen :D

Andreas
2004-03-06, 21:15
EDIT: Har lagt på lite text o gjort om den till .WMV, hoppas det funkar....

Högerklicka + Spara som... (http://60gp.ovh.net/~ybmotors/temp/mrcossie_vs_r1.wmv)

/Andreas

Mr Cossie
2004-03-06, 21:16
http://60gp.ovh.net/~ybmotors/temp/MrcossiespoarR1.mpeg

Persson
2004-03-06, 21:22
Ooo, den här filmer är värt mycket!
Kommer visas för många!

Tyrann
2004-03-06, 21:31
*ler* å njuter:D

kripp
2004-03-06, 21:57
faan va den bilen går då *S*

Mad man
2004-03-06, 22:08
Ingen som har en bra länk där mna kan ladda program som kan visa filmen.....ssnäälllaaaa vill se....:( :D :mad:

Mikael S
2004-03-06, 22:10
Trevligt :)

Persson
2004-03-06, 22:11
Det är ju en vanlig mpeg fil, den funkar i windows media player

Mikael S
2004-03-06, 22:42
Pratar med en kompis om ditt race mot R1:a. Han tycker inte att segern gills då mc:n fick en taskig start.

Mc folket bli lätt hetsiga då en bil vinner oväntat mot en racehoj :)

Jag själv anser det vara godtagbar seger :)

Mr Cossie
2004-03-06, 23:58
jag har haft en rejäl disskution på sporthoj.com om detta för 2 år sen typ he he tänk på att cossien hade nästan 500hk!!!!! och inte föraren den bästa på hojjen jag vann solklart sen att jag inte
kanske tar nån annan r1a är en sak men denna hojjen tog jag!!!

Cossie_sl00p
2004-03-07, 00:27
Originally posted by Persson
Det är ju en vanlig mpeg fil, den funkar i windows media player

Jag kan inte se den med min mediaplayer :(

Mr Cossie
2004-03-07, 00:58
kör power dvd då funkar den kanon

Perc
2004-03-07, 02:04
Hehe... jag citerar Jeremy Clarkson när en Porsche 911 hade spöat en hoj på bana: "And now bikers everywhere can SHUT UP"

:D

Glarre
2004-03-07, 02:11
Myyyyyys!!!!!

Gött :D

MVH Jimmy

Perc
2004-03-07, 02:19
btw, en mirror:
http://personal.inet.fi/koti/christian.ronn/MrcossiespoarR1.mpeg

Big Al
2004-03-07, 02:36
hohoho det där var det bästa jag sett på mkt länge :D

NachtGeist
2004-03-07, 10:37
Gick kanon att se i mediaplayer med XP, fullt ös.. :P

Tony-Avesta
2004-03-07, 10:39
Det är väl inte så mycket att orda om saken....

Helt klart så hade det blivit tuffare för bilen, ja kanske torsk, om moppeåkaren inte fumlat till det i starten. Men mot en så pass rapp bil så kan en moppeåkare inte vara helt säker på vinst om han tabbar sig i starten. Och tabbar man sig och torskar, så torkar man, så är det bara hur mycket det än svider innanför skinnstället..... :-)

Kul film hur som helst.

MVH Tony

Cossiekatt
2004-03-07, 12:15
haha så härligt!

RAFFE
2004-03-07, 12:35
hehhehehehe

f*n va kul

Dobermann
2004-03-07, 12:39
nja det måste vara trickfilmat lr uppgjort redan från början!!
för jag har hört att den där mannen i sierran kör som en kärring...!

bmwpower
2004-03-07, 14:15
skoj film men lite konstiga kommentare från vissa tycker jag :rolleyes:

saabchef
2004-03-07, 14:26
Originally posted by Tony-Avesta
Det är väl inte så mycket att orda om saken....

Helt klart så hade det blivit tuffare för bilen, ja kanske torsk, om moppeåkaren inte fumlat till det i starten. Men mot en så pass rapp bil så kan en moppeåkare inte vara helt säker på vinst om han tabbar sig i starten. Och tabbar man sig och torskar, så torkar man, så är det bara hur mycket det än svider innanför skinnstället..... :-)

Kul film hur som helst.

MVH Tony

Japp det är kul med vassa bilar!! har haft många diskussioner med mina båge åkande kompisar om detta!! men det är nog väldigt lätt att missa starten med en r1a eller någon av dom vassaste bågarna, ett litet hjullyft o starten är förlorad liksom rejset :)...alltid lika kul när dom ligger o pressar på styret så sitter man med ac'n på o lyssnar på stereo haha...så låt som ligga där på styret o pressa bara:) :) :)

Mr cossy
2004-03-07, 14:27
haha kör som en kärring.. Mohahha... :D :D

Den turen går fan inte av för hackor.. var nog det värsta till värmning jag sett tror jag.. var mycket roligare å se i verkligheten..
'

/Erik

Kennosia
2004-03-07, 16:31
Det där såg fint ut, härligt och se!
Måste ha kännts för MC-nissen ;)

Tarasus
2004-03-07, 18:25
:D :D :D <-- säger väl allt :D :D

Mr Cossie
2004-03-07, 18:40
Ny version av filmen med text + mindre format!

högerklicka spara som

http://60gp.ovh.net/~ybmotors/temp/mrcossie_vs_r1.wmv

MiniJensen
2004-03-07, 18:47
Tufft!
Kan tänka mig att känslan var rätt mäktig :)

RS 1800
2004-03-07, 19:04
Satan vad najs! vad är den officiella siffran från Yamaha? 2.7 sek 0-100 har jag för mig, frågan hur många som sätter det. Filmen finns nu på flera andra Ford forum i england såg jag förut, många imponerande kommentarer

Wibbe
2004-03-07, 21:58
Det är gött att de där hojåkarna får pisk då och då :D

X-treme
2004-03-08, 08:36
Säger bara en sak *KÄRLEK*

Gixxer
2004-03-08, 21:56
HAha grabbar är det inte dags att ni kör mot en kille som kan hantera en hoj,ni skulle även ha filmat slutet på rejset men det gjorde ni inte.....

En R1 som går bra och har en bra chaufför åker lätt ifrån eran lilla Cossie ska ni veta....

Haha inte konstigt att Cossin åkte ifrån R1:an som åkte med strypningar i insugsrören hahahaha vilken merit att åka ifrån en R1:a som är strypt mohaaahhhhaaaaa

Ta som exempel GSXR 1000 har dessa siffror nedan!!!!

0-100Km på 2.8sekunder

0-200Km på 7.2 sekunder
det gör absolut inte den cossien som ni kör det kan jag lova......

Gixxer
2004-03-08, 22:01
R1:an är absolut inte den vassaste hojen idagsläget det finns betydligt mycket vassare saker som tex Suzuki GSXR1000,sedan den nya Kawasakin ZX10 och så finns det ju nya R1:an....

Skulle vara kul att se någon av er köra en hoj med ca: 168-180Hk i maskinen,man får räkna med höga hjullyft med bra grepp ni har iallafall 4 hjulsdrift......

Missar man starten med en hoj så har man mycket att ta igen när bilen har grepp hela tiden......

Men grabbar lev i eran fantasi värd så länge det bara går *S*

Originally posted by saabchef
Japp det är kul med vassa bilar!! har haft många diskussioner med mina båge åkande kompisar om detta!! men det är nog väldigt lätt att missa starten med en r1a eller någon av dom vassaste bågarna, ett litet hjullyft o starten är förlorad liksom rejset :)...alltid lika kul när dom ligger o pressar på styret så sitter man med ac'n på o lyssnar på stereo haha...så låt som ligga där på styret o pressa bara:) :) :)

Mr Cossie
2004-03-08, 22:12
Gixxer följ debatten här så får du se och läs översta tråden först

http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=148353

jag skulle ha skrivit allt detta i denna tråden med men glömde det!!!

Mr cossy
2004-03-09, 04:27
grabben ta det med lite ironi oxå...

alla vet väl att en skicklig förare som får till en kanon start med båge drar en bil utan större probbs..
Men nu var det så här att mr cossie körde ifrån en hoj å lite skoj kan man väl få ha utav det....
Det händer ju trots allt inte för ofta sånt händer...

/Erik..

O-zon
2004-03-09, 11:49
HAHA.

skrevraketer e överskattade. tar den ju hur lätt sonm helst.

Mr cossy
2004-03-09, 14:52
jasså du har hittat hit dude.. :) trevligt.. *S*
Höres.

/Erik

Martin
2004-03-09, 15:07
Originally posted by Gixxer
R1:an är absolut inte den vassaste hojen idagsläget det finns betydligt mycket vassare saker som tex Suzuki GSXR1000,sedan den nya Kawasakin ZX10 och så finns det ju nya R1:an....

Skulle vara kul att se någon av er köra en hoj med ca: 168-180Hk i maskinen,man får räkna med höga hjullyft med bra grepp ni har iallafall 4 hjulsdrift......

Missar man starten med en hoj så har man mycket att ta igen när bilen har grepp hela tiden......

HAHAHAHHA båge killarna tror de är odödliga.. HAHAHA

Supermoto
2004-03-11, 15:54
Verkar, otroligt nog hehe, som att ni här är mindre korkade än många av mina hojkolleger som tror att en båge är oslagbar. ALLTID!! Skönt att se...

Däremot är det ju som flera redan sagt att det ser ut som om hojkillen klantar sig rejält i starten och utgången skulle nog blivit en annan utan klantigheten. Obestridbara fakta som att hojens vikt/effekt LÄTT spöar i stort sett allt med fyra hjul går inte att snacka bort.
Det jag tycker är imponerande i filmen är hur otroligt effektivt cossien kommer iväg. Jag menar, en bil med 470hk ur en tvåliterssnurra kan inte vara direkt lätt att hantera. Visst att 4wd hjälper men ändå...

Tre exempel i debatten hoj vs bil är
1. Clarksons test med Carrera4 vs R1.
2. Bikes test för ett par år sedan med R1 vs Viper på Nürburgring. 3. Ett annat Biketest där Cralle och Ekblom kör varandras tävlingsfordon.
Clarkson, som i vanliga fall är mkt bra, kan ju gå och lägga sig med det testet. JAG skulle inte vilja köra hoj på en bana samtidigt med en bil iaf.
Jag är i vanliga fall ganska kritisk till Bikes tester men i fallet på Nürburgring är det ju Gunnar Dackevall som bevakar bilens intressen. Och ändå vinner hojen.
I tredje fallet är det mer intressant eftersom de där byter fordon med varann och Cralle inte skulle gjort bort sig i ett STCC-lopp medans Ekblom knappt har styrfart runt banan. Slutsats: hojåkare är bättre!!! (det sista är väl obligatoriskt att skriva av en hojåkare på ett bilforum, hehe, no offense ;) )

Det roliga i debatten är att ingen nånsin kommer kunan vinna. I vissa situationer är en viss bil snabbare än en hoj och ibland inte. Allt beror på förarna och respektive variant av hoj eller bil de har.

saabchef
2004-03-11, 17:43
Originally posted by Gixxer

160-180 hk och 50 nm;)

Supermoto
2004-03-12, 07:49
Originally posted by saabchef
160-180 hk och 50 nm;) Testa med 110-120Nm. Det är närmre sanningen !!!
Hade en TL1000S för några år sedan och den vred 108Nm. Jag gissar att dagens 1000cc-hojar INTE vrider mindre.

Tony-Avesta
2004-03-12, 08:05
Bäste herr Gixxer......

Jag vet inte om du har proppat dina inlägg så fulla med ironi att man helt enkelt missar det?

Men om så inte är fallet så har du nog missat väldigt grovt själv.....

För jag tror ingen i denna tråd om denna lilla skojiga batalj skrivit och menat att den hojen alltid skulle bli dragen av den bilen!? Vad man sagt är att just i den repan, men dom omständigheter som råde och skedde, så vann bilen. De skulle t o m. Stevie Wonder kunnat se.......

Flera av oss har dessutom noterat att om de båda fått en likvärdig start, så hade det blivit betydligt tuffare, och sannolikt hade hojen då vunnit.

För så är det ju, och har alltid varit, att hojen nästan alltid vinner över bilen i ren acceleration om man nu inte jämför en Java 250 från -53 med en chippad Aero -98.

När det gäller allround, när man räknar in allt från bankörning, acceleration mm så kan det bli lite olika från gång till gång, helt beroende på vilka hojar och bilar man jämför, och på vilka banor mm.

Men generellt sett, för oss vanliga killar på gatan, så vinner en rapp hoj mot en rapp bil 9 ggr av 10.

Fast den där 10'nde gången så får hojen pisk då och då, för det faktisk rullar ett gäng bilar på gatan i sverige som kan ta en hoj i accceleration utan större problem. Och det även om man kommer dragandes med det vassaste man hittar av hojjar.

Sen skall man även veta att även om många hojar faktisk klarar 9-11 s på strippen, så är det inte alla förare som klarar att köra sin hoj på tiderna. Bara en liten liten miss i starten så kan plötsligt en hel sekund eller mer vara fölorad. Är det då rejs, så riskerar man att torska oavsett om det är mot en trasig Fiat Panda.....

Idag finns det ganska många bilar runt om i Sverige, som är byggda relativt billigt och enkelt, och som kan se ut som en helt vanlig BMW 325 eller liknande. Men som faktiskt kan skena iväg på 10-12 sekunder på 402 m med tämligen normala däck och på vanlig asfalt. Jag har mätt några sådana själv faktiskt, så jag vet.

Fundera på hur många normala killar på de sportigare holjarna, som skall klara strippen på säg 9,8-11 s som bäst, som klarar den bravaden på vanlig asfalt en sommarkväll!?

Får de inte till det helt bra i starten så kan det lätt bli en repa på 11-12 s och kör de då mot t ex. en pigg UrQuattro som stadigt skenar på 11-12 på vanlig asfalt, så bör aven killar med 1'a i allmän matte se att risken för torsk mot en bil då är överhängande.........

MVH Tony

Mikael S
2004-03-12, 08:30
Fan Tony_avesta! Har saknat dom här inläggen :) Mycket bra skrivet

Markus Thorén
2004-03-14, 21:35
Svar till Tony-Avesta

"När det gäller allround, när man räknar in allt från bankörning, acceleration mm så kan det bli lite olika från gång till gång, helt beroende på vilka hojar och bilar man jämför, och på vilka banor mm."

"för det faktisk rullar ett gäng bilar på gatan i sverige som kan ta en hoj i accceleration utan större problem. Och det även om man kommer dragandes med det vassaste man hittar av hojjar."

Bankörning
En Suzuki 750r -00 standard motor slip on med rensport (gatgodkända däck) vet jag har körts runt mantorp park på 1.20.8 med Morgan Dahlin i sadeln. Tror knappast att några gatbilar klarar det. Med det gamla STCC reglementet körde dom på tider på 1.19 Det är nog ingen bil som är i närheten av det som går på allmän väg. Om man kollar på en ok gatbil så har väl Flash kört en standard porsche 911 turbo runt på 1.35 vill jag minnas, Ca 14s efter standard hojen. Liknande resultat skulle fås på samtliga svenska motorbanor

Acceleration
Vad det beträffar att det finns ett gäng gatbilar som kan ta en modärn sporthoj i acceleration är jag inte heller böjd att håll med. Visst det finns ett gäng dragsterbilar som ”går på gatan” som kan ta en modärn sporthoj i acceleration. En standard gsx1000r har följande prestanda siffror.

0-200Km/h på 7.2s
0-402m 9.7 och 245km/h

Detta är väl siffror som de vassaste vanliga gatbilar får svårt att nå. Visst det är inte prestanda som alla klarar av att prestera, men en mitt 10 kan alla som kört lite hoj och inte totalklantar sig få till. Detta utan några hjälpmedel som klistrad bana och specialdäck. Det är väl knappast ett gäng bilar på gatan i Sverige som kan ta det utan större problem”?

” Fundera på hur många normala killar på de sportigare hojarna, som skall klara strippen på säg 9,8-11 s som bäst, som klarar den bravaden på vanlig asfalt en sommarkväll!? ”

Skulle nog svara de flesta klarar av en hyfsat låg 10:a med en ny sporthoj av rang!

Ibbe
2004-03-15, 05:25
*en känsla att forumet kommer få nya forumsmedlemar från något motorcykelsforums infinner sig* :rolleyes:

Robbbin
2004-03-17, 08:28
För det första så var det ingen R1 och för det andra så varvade han upp hojen till typ 4000 r/min. 2.9 sekunder sticker en R1 iväg till 100 blås på... :-)

Troligen nåns Mormor som körde....
Dock ej att glömma att cossien lät som en dröm och gick troligtvis som en också....

Mr Cossie
2004-03-17, 08:55
Vad är det för jävla skitsnack att det inte är en R1a, varenda människa ser ju att det är en R1a!!! + att jag vet vem killen är som äger R1an, sen finns det otaligt många vittnen på detta!!!

kan ju säga att cossien gjorde runt 3sek till hundra

kripp
2004-03-17, 09:22
åhh va trött ja e på skit snack...

Originally posted by Robbbin
För det första så var det ingen R1 och för det andra så varvade han upp hojen till typ 4000 r/min. 2.9 sekunder sticker en R1 iväg till 100 blås på... :-)

Dock ej att glömma att cossien lät som en dröm och gick troligtvis som en också....

Ankaz
2004-03-17, 10:45

Skärpning nu.. tycker det verkar som lite avundsjuka

MVH Ankaz

JOCKO
2004-03-17, 11:59

Dock ej att glömma att cossien lät som en dröm och gick troligtvis som en också.... Å hur kan du se att det inte är en R1...jag har kollat på filmen flera gånger å det ända jag ser är att det rullar fram en båge men kan inte ens se vad det är för färg på den...men du SER att det inte är en R1... vad säger man det är världsklass.:p

BelseBoB
2007-03-01, 07:28
dammigt här nere i graven! men finns den här filmen att ta ner nånstans mera? :p

hoppas jag inte tänt eld i knuten nu igen ;)

_-gniraz-_
2007-03-01, 13:13
filmen borta eller??? funkar inte att få ner här...:confused: :weeping: ...
vill se den...*drool* *drool*

AffeAlien
2007-03-01, 15:26
såg den på någon filmsida för några veckort sedan mins bara inte vilken det var.

Rali
2007-03-01, 16:17
Hej!

Jag vill ju se ju!!! Kan nån slänga upp en länk som fungerar??? Så cooooolt med Cossies som piskar hojar varje dag i veckan jue!=)

MVH! / R

Ankaz
2007-03-01, 16:21
Den finns på Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=9u_gOQcAV74

Rali
2007-03-01, 16:27
Haha! Najz den va asså! Tackar!

MVH! / R

Lars_Turbo
2007-03-01, 18:17
Respekt!

George k
2007-03-02, 05:54
som sagt ,man ser att R1 får en väldig dålig start ( och man ser att det är en R1 ).sen ser man att r1 går bra då den kommer i kapp så är ni nästan jämsides. men det räknas du drog den R1 på detta racet. testa igen du har lite mer hästar nu,kan vara kul att se

BelseBoB
2007-03-09, 08:36
hälit! :D han fick ju en dålig start men du drog honom! :)

Mr cossy
2007-03-09, 09:16
de va manligt å se live vill ja lova.. fårrden gick gött redan på den tiden =)

/Erik

Cossie Nicke
2007-03-09, 11:16
Många hojåkare har så svårt att svälja stoltheten så det är sjukt. Spelar ingen roll vad du säger Gixxer, PISK fick hojjen iaf.

Pezon
2007-03-09, 16:30
Det är en fd jobbarkompis R1, eller var, den är såld sen några par år tillbaka.
Hur som helst var den strypt, iallafall enligt honom.

crazy
2007-03-09, 16:52
den dära filmen har jag haft några år på datorn.. visade den alltid för alla som satt och snackade skit om cossien.. sen satt dom tysta.. :D :D

C
2007-03-09, 17:42
Det är en fd jobbarkompis R1, eller var, den är såld sen några par år tillbaka.
Hur som helst var den strypt, iallafall enligt honom.

man brukar säga så om det inte går någe bra i racen. jag brukar ha strypbrickor på 12mm i diameter mellan toppen och runnersena på min cossie. ;) eller inte. :D

Persson
2007-03-10, 18:44
man brukar säga så om det inte går någe bra i racen. jag brukar ha strypbrickor på 12mm i diameter mellan toppen och runnersena på min cossie. ;) eller inte. :D

Jo men annars är det ju vanlig att yngre killar köper R1or och stryper dom för att dom går för bra.... Eller hur var det där nu... :rolleyes: Vilket påstående alltså, den är strypt, nu har jag nog hört alla konstiga bortförklaringar för denna film:)

kallur
2007-03-10, 18:59
nog för att en del reggar om sinna tunga hojar till melan klas med diverse strypningar men jag vet inte en ända själ som kör med det annat än på besiktning

Pezon
2007-03-10, 19:16
Den ska iallafall vara strypt för att gå in i en billigare försäkringsklass, när han sålde hojen var den iallafall strypt då trottlarna i förgasarna inte gick att öppna mer än ca 60-70%.

Mr Cossie
2007-03-11, 12:19
Enligt han så lämndes hojjen in för att ta bort strypningarna men hojjen blev förväxlad på nått vis men sen fick han ju dom bort plockade så den såldes va jag vet ostrypt!!!

Nu med nya motorn kan jag köra mot vilken R1 ni vill hähähähä

Tobbe B
2007-03-11, 13:20
Jag kanske är ovetande eller dum men visst starten var inte optimal men så dålig var den inte heller!

Grym film något att visa för barnbarna osv!!!!!!!!!