Visa fullständig version : Granada/scorpio
Skulle behöva veta ifall det går att flytta över bakaxeln så man får skivor istället för trummor? Och vad mer kan man använda från scorpio till granadan?
Mvh bene
Järnkaminen
2010-06-07, 19:43
Hej och välkommen till FCS!
Det är tyvärr inte mycket likheter mellan Scorpio och Granadas bakvagn. Kan nog inte komma på något alls som är samma.
Tack så mycket. Nån som vet vilken bakvagn man kan ta för o få skivor då? Måste nämligen byta bromsar runt om för att kunna regga med t5 motor
therealpinto
2010-06-07, 20:18
Det går att montera Scorpio skivor och ok på Granada bakvagn. Enklast om man får någon att skära ut okfästen som man ersätter trummornas sköld med.
Vill man kan man byta hela bakvagnen till Scorpio också, det passar inte rakt på men det är inte heller milsvida skillnader.
/Gustaf
Järnkaminen
2010-06-07, 20:27
Tack så mycket. Nån som vet vilken bakvagn man kan ta för o få skivor då? Måste nämligen byta bromsar runt om för att kunna regga med t5 motor
Det där får du lägga upp bilder på ;).
Det där får du lägga upp bilder på ;).
Kommer komma bilder när bygget börjar ta fart.
Så ser den ut nu innan ja börjar riva allt
granadadr
2010-06-09, 20:03
Kommer komma bilder när bygget börjar ta fart.
Så ser den ut nu innan ja börjar riva allt
pma mig ditt mail, så kan du få lite bilder ;)
Jag har en scorpabakvagn på min granada. Det går men jag la väl ner ca 40arbetstimmar på bytet, vet inte riktigt om det var värt det. Det finns enklare sätt.
Dessutom fick jag skruva på 30mm spacers på båda sidorna för att hjulen ska sitta på samma ställesom innan.
Saken är ju att jag vill ha skivbromsar bak. tänkte köra med granadans diff sen scorpio bromsar. men det kanske finns nått annat bra sett för att få skivbromsar bak?
Mvh Bene
granadadr
2010-06-19, 07:14
Saken är ju att jag vill ha skivbromsar bak. tänkte köra med granadans diff sen scorpio bromsar. men det kanske finns nått annat bra sett för att få skivbromsar bak?
Mvh Bene
jag har skivor bak på min Granada, som jag skrev förut pma diin mail så skickar jag bilder hur det är gjort ;) ska dessutom byta till större, scorpio är ju alldeles för små ;)
mvh Jörgen
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.