handdator

Visa fullständig version : Ford Granada sökes.

calle_p40
2011-03-05, 19:00
Hej jag har varit på blocket nu ett tag och letat efter min drömbil utan resultat.

Det jag söker är en Ford Granada 2.8I Sedan
Är det någon av er som har någon som vill sälja den och vill ge en kärleksgiven granada entusiast möjligheten att äga en?

Anledningen till att jag letar efter en är att min far har haft en 5-6 stycken i mitt liv och min bror några år yngre än mig skaffade sig en när han tog körkort. En vit sedan med motorsport frontspoiler och simons sportavgassystem med extraktorgrenrör vilket pulver det va och esparkostolar skön komfort.

som sagt någon av er som vill sälja eran granada sedan 2.8 till mig?`hör av er.

Mvh Calle

Ps kan köpa den redan imorgon :)
Ps igen, om det är en granada ghia med 2.8 så köper jag den direkt utan att blinka. dvs om det mesta funkar.

En fråga också. vilka modeller var det belysningsknappar uppe mellan backspegeln och soltaket? rätt coolt och praktiskt.

granadadr
2011-03-05, 21:46
Hej jag har varit på blocket nu ett tag och letat efter min drömbil utan resultat.

Det jag söker är en Ford Granada 2.8I Sedan
Är det någon av er som har någon som vill sälja den och vill ge en kärleksgiven granada entusiast möjligheten att äga en?

Anledningen till att jag letar efter en är att min far har haft en 5-6 stycken i mitt liv och min bror några år yngre än mig skaffade sig en när han tog körkort. En vit sedan med motorsport frontspoiler och simons sportavgassystem med extraktorgrenrör vilket pulver det va och esparkostolar skön komfort.

som sagt någon av er som vill sälja eran granada sedan 2.8 till mig?`hör av er.

Mvh Calle

Ps kan köpa den redan imorgon :)
Ps igen, om det är en granada ghia med 2.8 så köper jag den direkt utan att blinka. dvs om det mesta funkar.

En fråga också. vilka modeller var det belysningsknappar uppe mellan backspegeln och soltaket? rätt coolt och praktiskt.

nyare L å gl å ghia har läslampor i taket ;)
tyvärr har jag mest bara 2,0
men har massor av bilder å saker :)

Släggmek
2011-03-08, 15:21
Den där speciella knappsatsen i taket hittar man väl bara på de sista åren av 2.8i Ghia ur mk II-serien har jag för mig, en kompis farsas hade dylikt. Vill minnas det hörde till nåt extrautrustningspaket avsett att förlänga köpintresset innan Scorpio introducerades. Okay, jag kanske minns lite fel... :p

Vill du ha något extra häftigt bör du spana efter en i S-utförande, de har bl a originalmonterad "sport"-väghållningssats och original spoilers. Men få såldes i Sverige, tyvärr.

granadadr
2011-03-08, 20:47
Den där speciella knappsatsen i taket hittar man väl bara på de sista åren av 2.8i Ghia ur mk II-serien har jag för mig, en kompis farsas hade dylikt. Vill minnas det hörde till nåt extrautrustningspaket avsett att förlänga köpintresset innan Scorpio introducerades. Okay, jag kanske minns lite fel... :p

Vill du ha något extra häftigt bör du spana efter en i S-utförande, de har bl a originalmonterad "sport"-väghållningssats och original spoilers. Men få såldes i Sverige, tyvärr.

s fanns bara på mk2 serie 1= 78-81 sen kom injection, med värre dämpare osv, ,, ljuspanelen i taket kom 82 på L, GL och Ghia, och då givetvis injection, inget märkvärdigt med den,,

Tobbelainnen
2011-03-09, 15:36
Mig veterligen så skiljer dämpare,fram bromsar, främre krängnings hämmare, fjädrar mellan sport injection och injection.... Sen fanns ju gubb modellen 2.8i också.....

2-8injection
2011-03-12, 00:51
granadadr: Blir man trött eller? Folk kan ju Inget om Granada..:D

granadadr
2011-03-13, 09:49
granadadr: Blir man trött eller? Folk kan ju Inget om Granada..:D

haha,, jo man är väl lite skadad,, iof kan jag inte ALLT men hyffsat,, å så har man ju lite konstig umgängeskrets ;) GRANADA GRANADA,, hahahaha

need 4 speed
2011-03-13, 10:03
Min morfar ska ev sälja sin granada kombi 2,8 injektion Logart -85a
100% rostfri. något sliten inredning pga en ilsken tax. intresserad kan skicka pm.

granadadr
2011-03-13, 10:24
Min morfar ska ev sälja sin granada kombi 2,8 injektion ghia -85a
100% rostfri. något sliten inredning pga en ilsken tax. intresserad kan skicka pm.

haha,, fanns inga kombi ghia i sverige iaf,,;) men maxutr Gl fanns ;) med elhissar ac, :) en sån vill jag ha,,
släng gärna upp bilder, på bilen ut/ invändigt :)
mvh

need 4 speed
2011-03-13, 10:30
haha,, fanns inga kombi ghia i sverige iaf,,;) men maxutr Gl fanns ;) med elhissar ac, :) en sån vill jag ha

Fel av mig:banghead:
Det var ett Logart märke på bagageluckan.
Är elhissar taklucka och en massa lull lull. ska väl göra en säljesannons med bilder när orken faller på.

granadadr
2011-03-14, 20:24
Fel av mig:banghead:
Det var ett Logart märke på bagageluckan.
Är elhissar taklucka och en massa lull lull. ska väl göra en säljesannons med bilder när orken faller på.

lät klart intressant ;) vad för färg å skick,, vart ju sugen ju

need 4 speed
2011-03-15, 15:38
lät klart intressant ;) vad för färg å skick,, vart ju sugen ju

Ljusblå metallic om jah inte kommer ihåg helt galet.
Skicket är helt ok.
Underredsbehandlad efter konstens alla regler regelbundet.
Står för ett vattenpumps byte just nu.
Är inredningen som sagt som har märken efter en tax garnityr!!!

granadadr
2011-03-15, 20:36
Ljusblå metallic om jah inte kommer ihåg helt galet.
Skicket är helt ok.
Underredsbehandlad efter konstens alla regler regelbundet.
Står för ett vattenpumps byte just nu.
Är inredningen som sagt som har märken efter en tax garnityr!!!

hmm lät intressant,, är det en GL? meo har den kromade kofångare ??

need 4 speed
2011-03-16, 04:36
hmm lät intressant,, är det en GL? meo har den kromade kofångare ??

Kommer inte ihåg.. Men jag tänkte åka och ta lite bilder på den på lördag.
återkommer då.

matiasbuster
2011-06-27, 21:30
Den där speciella knappsatsen i taket hittar man väl bara på de sistagl åren av 2.8i Ghia ur mk II-serien har jag för mig, en kompis farsas hade dylikt. Vill minnas det hörde till nåt extrautrustningspaket avsett att förlänga köpintresset innan Scorpio introducerades. Okay, jag kanske minns lite fel... :p

Hej! Jag har en 2,8 GL Hgv '84. Den har kontrolllampor och belysningsknappar ihop med veven till solluckan i taket.

granadadr
2011-06-28, 21:06
Hej! Jag har en 2,8 GL Hgv '84. Den har kontrolllampor och belysningsknappar ihop med veven till solluckan i taket.

har mina L med ;) inget speciellt tyvärr,,

harlekin
2011-07-11, 03:57
min L har också den där panelen...

Fordmicke
2011-07-17, 20:01
har mina L med ;) inget speciellt tyvärr,,

Även min L 2,0 från 1984 har kontroll lampor och econ lampor