Visa fullständig version : RS Mk2 Service
Dhermansson
2011-05-17, 20:50
Ska in med bilen på Fredag för att byta det högre styrstaget då det upptäcktes ett litet glapp i det på servicen i höstas.
Då garantin går ut på bilen i Juni tänkte jag kika om man ska kolla efter nått extra när de ändå har inne bilen.
Så hojta till om ni vet nån "sjukdom" som verkar vanlig på bilarna :)
Det har lossnat några bultar inframvagnen på någon bil, lackskador har förekommit på klarlack, någon bil har haft fel på växellåda, någon har haft skorrande ljud från låda, någon tändspole har varit paj, någon back-kamera har flimrat, någon har haft kärvande bakre bromsok, någon har haft gnällande bussningar i bakvagnen. Det är typ det jag känner till. Hur långt hade din gått? Är första styrleden jag hör talas om, är det yttre eller innre?
Dhermansson
2011-05-17, 21:28
Fanns en hel del då :O
Det är det yttre styrstaget som glappat lite, inget som märkts av vid körning.
Min har idag gått 2030 mil.
Tänkte be om en mjukvaruuppdatering när den ändå är inne.
Det enda jag kan komma på som krånglar lite är att jag tappar länken mellan Iphonen och radion, får "Link Lost" ganska ofta.
RSarna har fruktansvärt lite problem om man jämför tex med en ttrs, z350 eller kikande entusiastbilar. Jag har nog hört om de flesta problem på de 148 bilarna som är svensksålda så det ser mer ut än det är tror jag.
En styrled glapp efter 2kmil låter ju som permanentsmörjningen i leden inte fanns där eller tätningen var skadad från början. Dvs det borde inte vara vanligt på dessa bilar.
Dhermansson
2011-05-18, 07:17
Yes, måste varit nått i den stilen. Mekanikern verkade lite förvånad när han hittade det.
Min bil var den första Mk2 RSen de servade i Lidköping. Så de var ett gäng från Verkstan ute o kikade på den. Får väll be dom kolla över bilen innan garantin går ut.
Min bagagerumsmatta har limmet mot träskivan släppt på 50cm i skarven längst bak och ca 20cm in mot främre delen av mattan.
Skruvarna längst ner i stötfångaren har en tendens att vibrera loss också, har tappat en och den på höger sida satt lös men nu är det åtgärdat, 6kr kosta det. (Dom svarta torx skruvarna) eller så är det ett måndags ex man äger ;)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.