handdator

Visa fullständig version : FORD MONDEO 2,0 I GHIA - orginal stereo till egen

TechoNisse
2011-08-25, 16:37
tjenare, tänkte kolla med er kunniga personer om hur man byter orginal stereon på en ford mondeo till en egen, är de bara att slita ut stereon och koppla in sin egna eller är de massa strul?

Peter H
2011-08-25, 16:48
På dom ett par Focus och någon Mondeo har det för egen del som mest behövts ett passande adapterkablage och eventuell anpassningsram till ISO standard i sådana fall detta behövs.
Vet med till en Focus där sådan operations utfördes hade som hade original rattfjärr till originalstereon behövdes ett lite dyrare adapterkablage för att få till den funktionen.

Men annars är iaf mina erfarenheter att det inte skall vara vidare besvärlig manöver att ge sig på.

TechoNisse
2011-08-25, 17:02
På dom ett par Focus och någon Mondeo har det för egen del som mest behövts ett passande adapterkablage och eventuell anpassningsram till ISO standard i sådana fall detta behövs.
Vet med till en Focus där sådan operations utfördes hade som hade original rattfjärr till originalstereon behövdes ett lite dyrare adapterkablage för att få till den funktionen.

Men annars är iaf mina erfarenheter att det inte skall vara vidare besvärlig manöver att ge sig på.

skojja bara mer en sån här stereo är det.
http://212.112.179.24/images/01/0174150151.jpg

http://212.112.179.20/images_full/92/9248526127.jpg

sån stereo är de

Peter H
2011-08-26, 15:11
Är ju lite olika steroes mellan dessa bilder då den övre från en Ka som ju har en helintegrerad stereo är jag osäker till om man kan få till någon ombyggnads sats. Men det finns det säkert en hel sådan panel med ISO anpassad stereo fäste.

Däremot till dom både nedre lösa apparaterna vet jag att det iaf finns anpassade ISO ramar så man kan stoppa dit vilka vanliga stereos man nu vill.

Keller
2011-08-26, 16:29
Finns ombyggandssats till Ka.

Till den nedanstående stereon är det Autoleads adapterkablage PC2084 samt antennadapter från kort till lång (om det är det på den nya stereon dvs.) sen finns det 3 st olika paneler attvälja mellan.
t.ex FP0702.
Den jag har heter FP0708, men jag vet inte om det är någon som saluför dessa mer.
Den har ett litet prylfack under stereon.

Gå in på www.blekingebilradio.se så finns där alt du behöver.

TechoNisse
2011-08-28, 18:52
Finns ombyggandssats till Ka.

Till den nedanstående stereon är det Autoleads adapterkablage PC2084 samt antennadapter från kort till lång (om det är det på den nya stereon dvs.) sen finns det 3 st olika paneler attvälja mellan.
t.ex FP0702.
Den jag har heter FP0708, men jag vet inte om det är någon som saluför dessa mer.
Den har ett litet prylfack under stereon.

Gå in på www.blekingebilradio.se så finns där alt du behöver.

kan ge er bild imorgon på hur min stereo ser ut, men de är den som är den undre bilden på tidigare kommentar:)