Visa fullständig version : Knackningar, Sierra Cosworth!
Lill Raggarn
2004-03-23, 20:26
Den knackar när den är kall å slutar när den är varm.. Har tetsat byta olja nu.. Funkar ej.. Vad kan det vara?? Någon som har vart med om något liknande?? Tacksam för alla svar..
Är till 99% tryckarna som behöver bytas. Väldigt vanligt på Ford och Cosworth.
Säger som Samba, det är med 99% sannolikhet
tryckarna som behövs bytas...
Är bara att lyfta på ventilkåpan, bort med alla
kamöverfall, bort med kammarna o sen byta
tryckarna o sen dit med allt igen...
2000:- hos TG. Du hittar honom under samarbetspartners
Lill Raggarn
2004-03-24, 09:35
Tack för alla svar =) Ska ta tag i det ihelgen! Hör av mig när jag har bytt..
Mvh.. Patrik
Jag har något liknande fel. Men det slutar inte helt när den blir varm. Kan det vara tryckarna där med? Låter rätt mycket från första cylindern (närmast insuget).
/John
rejvscorpio
2004-03-24, 11:26
"Lånar" tråden, i en v6.a motor räcker det med att byta tryckare eller måste man byta kamnockarna oxå hör hört att de oxå kan bli rätt slitna att de inte alltid är tryckarna det är fel på?
Abelsson
2004-03-24, 12:05
Ofta räcker det med att plocka isär hydralerna å tvätta dom noga i tex diesel. Blås rent å tillbaka mä prylarna.. Ett lite tips bara, som jag själv fick höra strax efter jag fick hem mina nya !!!
Tydligen ska vw vr6 ha samma tryckare som cossie. Men med den stora skillnaden priset, vilket är betydligt billigare.
Mvh Danne
Är samma storlek o utseende på BMW318IS E36
tryckare oxå, polaren har tryckare liggandes till
en sån o jag jämförde med mina o dom var precis
lika stora mm...
Men sen om det är samma kvalite mm är en annan
sak, är juh ändå BMW!!! :rolleyes: :D
...har också exakt samma problem...knackar när den är kall och försvinner nästan helt när den börjar bli varm...
//Peter
cossie93
2004-03-25, 17:23
Det finns oljetillsatser för hydraliska lyftare.
Prova det..
För mig funkade det utmärkt.
mvh
...men om man ska byta tryckarna, klarar man av att göra det själv så det inte är en massa inställningar och så som ska göras sen...
//peter
Originally posted by Pjotr
...men om man ska byta tryckarna, klarar man av att göra det själv så det inte är en massa inställningar och så som ska göras sen...
//peter
Är inga inställningar mer än när du sätter tillbaks kamremen efter..
Originally posted by Pjotr
//peter
Se bara till att nolla motorn och dra kamöverfallen med moment, annars är det väldigt lätt att dra gängpaj.
Samma problem här när den är varm så blir den tyst. Men vart kan man köpa oljetillsatser för hydraliska lyftare tänkte prova det först. Varför blir det sådär för? vad beror det på tro? Mvh Andreas
Samma problem här när den är varm så blir den tyst. Men vart kan man köpa oljetillsatser för hydraliska lyftare tänkte prova det först. Varför blir det sådär för? vad beror det på tro? Mvh Andreas
om problemet är tryckarna! byt dom, lika bra att göra de på en gång
Tryckare tickar, lagrena i lilländan (rwd std problem) knackar....
SK Racing
2006-06-08, 07:43
Jag har haft det "problemet" när jag renoverade en motor för längesedan, det var så att blocket pga skador hornades lite extra med kolvknack som följd men detta försvann när motorn blev varm, har även råkat ut för att kolvbult har knackat vid kall motor, för rimligen ska inte en fungerande lyftare tystna så fort den får olja oberoende av temperatur?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.