Visa fullständig version : Köpa ST200 -00
ST200_Matski
2003-08-26, 17:44
Hejsan
Funderar på att handla en Ford Mondeo ST200 -00
Vad ska jag tänka på :confused:
Kom gärna med tips och förslag.......
Mvh Mattias
Mikael S
2003-08-26, 17:54
Kolla AC:n den ska tydligen vara akilleshälen
kolla alla el-funktioner!
I våran Mondeo funkar inte bakrutevärmen, förarstolens värme.
iof är det en MK1 alltså -96:a men kan vara känsligt hos de nyare också!
Jag har haft en ST200 i 3 år. Det du ska tänka på och kolla är så klart att allt funkar som det ska. Växellådan har jag hört ska vara dålig på dem men det var inget jag märkte med min. Jag körde 7.000mil med min och det enda jag bytte var bromsklossar och kopplingscylindern. Övrigt så är det en mycket rolig och slitstarkbil.
Lycka till!
Som med alla Mondeo V6 måste man hålla ett öga på vattenpumpen. Den kan gå redan efter 3-4000 mil. Min gick vid 16000 och fick bara tag på en begagnad som hade gått 4000 mil men den hade redan spruckit. Tyvärr går det inte att se om den är trasig utan att ta loss pumpen men när den går brukar tempen springa iväg ögonblickligen. Och som tidigares sagts, kolla kondensorn till AC:n, brukar läcka.
/Mats
ST200 har en Duratec motor. Den är inte som dem andra V6:orna.
Den motorn är klockren.
Tyvärr är inte duratec V6:an "klockren" som Du påstår. Problem med vattenpumpen är ett känt problem som tidigare diskuterats på detta forum. Jag blandar inte ihop den med andra Ford V6:or. Min vattenpunp rasade förra sommaren och det gick inte att få tag på en i hela europa p.g.a att dom rasade i större takt än vad Ford anat. Fanns pumpar bara i USA och Canada då. Annars är det en mkt fin motor, med ett öppet luftfilter låter den underbart.
/Mats
OK, men det är tyvärr inget jag kan hålla med om. För min ST200 hade jag inga som helst problem med bara kondensorn som läckte. Men det var fabikationsfel.
Mvh Mannen
ST200_Matski
2003-09-02, 08:56
Tackar för alla tips ang. ST200:D
Blir nog affär i slutet på denna vecka om allt går som det ska.
En 00- som gått 4000mil pedantskött:)
Sen blir det Direktfilter, blåblinkersglas,ögonlock mm mm
Mvh Mattias
Originally posted by Mannen
OK, men det är tyvärr inget jag kan hålla med om. För min ST200 hade jag inga som helst problem med bara kondensorn som läckte. Men det var fabikationsfel.
Mvh Mannen
mannen var det en röd du hade??
mannen var det en röd du hade??
YES....,,,gammalt inlägg men bättre sent än aldrig.fick veta att du äger den nu också hehe.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.