Visa fullständig version : Sänkfjädrar XR4i??!!
Blyfoten
2003-08-27, 10:19
Jag tänkte köpa mig lite bättre fjädrar än original, o så tänkte jag sänka bilen lite.
MEN det verkar lite svårt att hitta fjädrar till en -84 XR4i.
H&R har inte säger de o Lässjöfors säger samma sak. :eek:
Bilstein dämpare är redan beställt men nu e det bara fjädrarna som fattas.
Vet nån vilket märke som man kan annvänd o e det nån som har artikelnummer på dessa...
//Jonas
har inte dalhems några?
dom brukar har till en massa olika bilar...
ring örebrofjäder och stötdämpar service, dom hade iaf till min lilla kombi då ingen annan hade!
Gotlands fara
2003-08-27, 20:37
Ring till JSS så fixar han som du vill ha det.
Detta gjorde han till min XR4IX4..
Tel: 019-260093.
Har för mig att han heter Janne..:rolleyes:
Japp, örebro fjäder och stötdämparservice (=J.S.S) är dom man ska prata med. Jag köpte mina -40mm därifrån. Mycket nöjd. Mindre nöjd med vissa vägar ute på västgötabyggden! :D
Annars finns det i UK, men det blir nog ganska feta fraktpengar, så kolla med Örebro först!
/ Magnus
jag jobbar på lesjöfors fjäder så jag kan kolla om det finns, finns det kan jag nog fixa en sats åt dig för en billig peng
är ganska säker på att det finns en kompis gjorde till sin xr4
Blyfoten
2003-08-28, 12:47
Originally posted by Gotlands fara
Ring till JSS så fixar han som du vill ha det.
Detta gjorde han till min XR4IX4..
Tel: 019-260093.
Har för mig att han heter Janne..:rolleyes:
Ok, jag ska ringa killen.
Låter fint, för jag har provat ringa runt till "alla" o det verkar finnas till 4x4 o vanliga sierra 2.8 85 o frammåt. Men till Xr4i -84 så ser det ut att bli tungt....
Originally posted by kräng
jag jobbar på lesjöfors fjäder så jag kan kolla om det finns, finns det kan jag nog fixa en sats åt dig för en billig peng
är ganska säker på att det finns en kompis gjorde till sin xr4
Det låter MYCKET fiint. Jag har provat ringa Lesjöfors, men de påstår att bak finns inte i lager, fram skulle ev gå att få tag i....
MEN om du kan vaska fram ett par framfjädrar o ev bak så skulle jag vara MYCKET tacksam. :)
//Jonas
Blyfoten
2003-09-03, 17:46
Jag kollade lite på nätet o på KH-Motor APEX-fjädersats (http://www.khmotorsport.se/shop/page164.htm) så hittade jag en sänksats till min bil.
ÄR det nån som provat APEX fjädrar??
//Jonas
Kräng - jag ringer dig imorgon så får vi diskutera lite.... :)
NachtGeist
2003-09-04, 17:24
Originally posted by Blyfoten
Jag kollade lite på nätet o på KH-Motor APEX-fjädersats (http://www.khmotorsport.se/shop/page164.htm) så hittade jag en sänksats till min bil.
ÄR det nån som provat APEX fjädrar??
//Jonas
Kräng - jag ringer dig imorgon så får vi diskutera lite.... :)
Jag hade APEX fjädrar ihopa med SACHS Advantagedämpare på min förra RS2000, Detta lirade riktigt bra ihopa, suverän våäghållning, hade iofs fjäderbensstag med, men den skillnaden är marginell..
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.