Visa fullständig version : Vart köpa billig laddtrycksmätare!?
Martin L
2003-08-28, 11:48
Tjena
Jaa, vart kan man köpa en billig laddtrycks mätare, det flesta jag sett ligger på en femhundring känns lite saftigt kanske!
Någon pratade om att man kunde fixa en industri mätare? Vart hittar man såna och vad ligger dom på för pris? Enda kravet är att den ska visa hyffsat ärligt. behöver ej gå över 1bar.
/Martin
jag kan fixa en för 250 kr som går till 1,6bar blir bra spridning och den är glyserinfyld i rostfritt
sen skall du ju ha tillbaka din svänghjul
och jag vill köpa din distans kan vi höras imån och ta ett snack
slobbe
Vet att vissa mätare inte är så bra, när dom visar lite fel har jag hört.
Annars har ju Kgk, realcar, jag nästa alla bilttillbehörs firmor det.
sök på google annars
Mvh
Uneek
therealpinto
2003-08-28, 12:13
Hej
De flesta firmor som säljer hydraulik eller pneumatik kan fixa industrimätare, till vettiga pengar. Enklast brukar det vara att knalla in hos någon och fråga vad de kan ta hem.
på www.sini.se finns (fanns?) en webkatalog, men Sini säljer inte gärna till privatpersoner...
/Gustaf
Martin L
2003-08-28, 12:34
Tjena
Har kollat på Sini, men jag hittar ingen som värkar sjyst, hittar bara som börjar från 0,6 och uppåt, och då känns det ganska meningslöst..
Slobbe: joo, det låter ju som ett sjyst pris! Men du pratar om en begagnad då eller?
/Martin
therealpinto
2003-08-28, 12:52
Hej
Jag köpte min från SINI, via jobbet. Arbetsområde -1 till +1,5 bar vilket jag tycker är helt perfekt. Den kostade då (1998) 400:- med svindyr frakt...
/Gustaf
Jag köpte min mätare på en hydraulik firma på orten för 200 spänn, inklusive slang och T-kors ! :D
-1 till +1.5 är mätområdet!
/Andreas
Jo en 200kr brukar det gå på om man kommer in med kontanta pengar ;)
BSR har ju en del Billiga alternativ, dom nya är ju belysta också, alltid mysigt.. vet inte om dom är bra eller dåliga dock..
Jag har deras äldre Equus mätare i min bil, Visst den flädrar lite ibland, men den fungerrar endå ganska bra tycker jag..
Nåja, mer info om de nya mätarna finns här: (http://www.bsrab.se/se/a_volvo_turbo_matare.html)
Hoppas det var till någon hjälp..
Cossiekatt
2003-08-29, 18:16
Tycker du ska skippa dom billiga mätarna..Satsa hellre på dom lite dyrare, lite mer pålitliga.
www.dalhems.com har
en kompis till mig köpte en på Mekonomen... Den funkar fint och kostade mellan 300-500kr;)
Fredrik_tak
2003-08-29, 19:45
Nån som kan fixa en glycerinfylld ladd mätare till mig som är graderad -1 till 1.5 bar.. för inbyggnad (anslutningen på baksidan) så skicka PM till mig, är ute efter en såndan..
MvH Fredrik
Martin L
2003-08-29, 21:44
Tjena
Tackar alla, för deras svar. var en kille som hörde av sig och sålde en till mig En Equus -1 till 1,5, och mycket riktigt Brako den fladdrade en hel del. och stannar inte riktigt vid noll, en millimeter saknas ungefär. Men ska ha den mest för inställning, fick ge 150 spänn, det är ju ett sjyst pris endå tycker jag...
/Martin
Originally posted by Martin L
Tjena
Tackar alla, för deras svar. var en kille som hörde av sig och sålde en till mig En Equus -1 till 1,5, och mycket riktigt Brako den fladdrade en hel del. och stannar inte riktigt vid noll, en millimeter saknas ungefär. Men ska ha den mest för inställning, fick ge 150 spänn, det är ju ett sjyst pris endå tycker jag...
/Martin
Hehe,, precis samma för mig, mätarn stannar en bit under 0, Sen när man laddar på fladdrar den inte, men när den ska stanna vid nån gradering så fladdrar den till lite.
Jag har ställbart laddtryck på bilen, och har mätaren dels för att se om jag får skenladd (vilket aldrig hänt) och sen för att inte ladda för mycket när ja ställer upp, och det duger för mig, spelar inte så stor roll om ja laddar 0,95 eller 1 lixom, bara det inte går för högt. Så för mig duger den i denna bil iaf.. 150 spänn lät ju som ett schysst bud, mycket billigare en så kan man ju inte sälja för då e de knappt värt pengarna att sälja, bättre å ha liggandes nånstans, så tycker jag iaf. (ojj va ja pladdrar när ja e trött :eek: :) )
motorcraft
2003-08-31, 10:51
Originally posted by Martin L
Tjena
/Martin
du kan ju (kalibrera) mätaren så att den står vid noll
när bilen är avstängd
ta bort lampan så ser du en liten plast böj i mätaren
ta en liten skruvmejsel och peta den uppåt
eller neråt på så vis kan du ställa den på noll
men peta försiktigt för den är ganska känslig
Mvh jörgen
Mr Niceguy
2003-08-31, 11:27
Motorkraft: funkar det bara på equus mätarna... jag har en från speedparts som oxå stannar under nolla tror du man kan göra likadant?
Mr Niceguy
2003-08-31, 12:11
Nu har man testat de och det funkade ju superbra! Nu har man en "hel" laddtryckmätare oxå tack motorcraft för tipset!:D :D
Martin L
2003-08-31, 13:08
Hej
jahaa! okej, det ska jag ta och prova! Tack för tippset
/Martin
Anngående att dom brukar "fladdra" så kan man prova med att ha ett jättelitet hål på anslutningen som skall gå till mätaren.Eller så kanske man kan sätta dit en rörbit med ett litet hål i på slangen som går till mätaren .Hmmm hoppas att nån förstår =)
tycker faktiskt att realcars mätare för ynka 388 kr är riktigt bra... finns upp till 1,5 2,0 och 2,5 bar... och snygga dessutom... sedan har FMCS medlemmar rabbat där när de handlar där... :)
mvh C
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.