handdator

Visa fullständig version : Mkt jobb att få en gt32:a att passa??

joacim77
2003-08-28, 21:18
Tjena...
Är det mycket jobb att få en GT32:a att passa på min Sierra Cossie 4x4??
Funkar den turbon bra ihop med mitt 330-kit??
Och vad ska man betala för en sådan snurra (den är ny och 360-lagrad)??

Är tacksam för mycket svar!!

NO.
2003-08-28, 21:38
Nja köpa ett färdigt chipp till en GT32 finns inte då måste du mappa om bilen. Sen ska väl GT32 ha separat wastegate, så då du får nog byta grenrör oxå.

Henke P
2003-08-28, 21:40
Tjena Jocke..

Detta aggregat som du har på G är ett lastbilsaggregat, så ska du köra med detta agget så måste du ha en extern Wg annars så kommer det inte att funka något vidare..du kommer att få skenande laddtryck som följd om du ska köra med den intergrerade Wg'n som sitter där orginal..en Gt32 har inte 360lager som std..men satsa på en extern Wg så bör detta agget funka alldeles perfekt Jocke.Gt 32:an har ju T3 flänsen :)

Häls:// Henke P.. :)

Davve
2003-08-29, 10:38
Hur mycket effekt räcker en GT32 till ?

joacim77
2003-08-29, 17:22
Originally posted by Henke P
Tjena Jocke..

Detta aggregat som du har på G är ett lastbilsaggregat, så ska du köra med detta agget så måste du ha en extern Wg annars så kommer det inte att funka något vidare..du kommer att få skenande laddtryck som följd om du ska köra med den intergrerade Wg'n som sitter där orginal..en Gt32 har inte 360lager som std..men satsa på en extern Wg så bör detta agget funka alldeles perfekt Jocke.Gt 32:an har ju T3 flänsen :)

Häls:// Henke P.. :)

Ok... Jag får se hur jag gör... Detta agg var 360-lagrat men det blir ju ganska så mycke jobb för mig eftersom jag måste fixa grenrör och så byta WG... Men men...

Tack för svaret Henke...