Visa fullständig version : Bromsbelägg varningslampa Scorpio?
Har en lampa som lyser som ska varna för slitna belägg.
Lampan är orange och sitter längst till vänster under mätarna.
Den blinkar, är tänd/släckt ibland... beläggen är bra.
Inget problem med ABS.
Kan man på ngt enkelt sätt koppla ur den eller måste jag riva panelen och ta bort lampan?
mvh zooloo
Kontrollera om det finns oxid i kontakten på kablarna från klossarna.
När jag bytte till bromsklossar utan tråd i Alfan så satte jag bara en bygel i kontakten (den mot bilen).
/Peter
ok, men är det knepigt att bara döda själva lampan?
mvh zooloo
AffeAlien
2004-05-04, 15:03
På min scorpio är då detdär ABS lampan och min ABS har sitt eget lilla liv så ibland lyser den och ibland inte. Har fel på givare nånstans men orkar inte kolla och fixa det.
På min scorpio -90 så finns det ingen varnings anordning för bromsarna. Finns heller inga sladdar på orginal beläggen om jag köper dem på ford. Men på mekonomen får man det :)
Mr Insane
2004-05-04, 16:02
sitter inte varningslampan till beläggen på typ höger sida??
eller mer till höger iaf.??
Originally posted by AffeAlien
Finns heller inga sladdar på orginal beläggen om jag köper dem på ford. Men på mekonomen får man det :)
Det är ingen skillnad på belägg med och utan givare egentligen vad jag förstått. Får du belägg med sladd så är det bara att klippa sladdarna. Vissa tillverkare ids tydligen inte tillverka två olika belägg när de egentligen är identiska.
AffeAlien
2004-05-04, 16:35
jaa så har jag också hör det :)
Jag var in på mekonomen idag å till min Scorpa så finns det ju dom med och dom utan kabel, det roliga är att dom utan varnare är 3:- billigare :-p
Men det är iaf samma till dom!
om man struntar i lampan för beläggen är bra, måste man skruva ner consollen och ta bort lampan eller finns det smidigare sätt??
vill bara få bort lampan så den inte blinkar!
mvh zooloo
Originally posted by zooloo
om man struntar i lampan för beläggen är bra, måste man skruva ner consollen och ta bort lampan eller finns det smidigare sätt??
vill bara få bort lampan så den inte blinkar!
mvh zooloo
Går det inte om du byglar kontakten då?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.