Visa fullständig version : Starter med RWD cossie HUR?
Tja!
Kommit fram till att det är väldigt svårt att komma iväg med bilen... antingen niger den så den typ dör eller så sprinner det hejdlöst...å på såna premisser gör man inga bra rejs!
Så hur gör ni som har RWD å gör bra starter(på vanligt gata ej klistrad stripp)?
Provat att starta på 2:an??
Nepp de har jag inte....
INGEN som vet hur man startar med en cossie eller får alla med rwd skit starter?
en launch control är en bra början så man få upp lite ladd utan att vara okontrolerad vag gäller varvet (man slipper pendrla med varet själv) så kan man experimentera med 200 varv hit och dit. då blir det bra... kostar ca 1000-1200 kr. kolla med tex racestyle http://fmcs.mer.nu/forum/showthread.php?s=&threadid=95
mvh C
Oki!
Men alla har inte råd å köpa såna grejer...
det är en investering du kommer att gilla... går att montera på nästan vilken bil som hellst... och ger ca 0,5 bar i tryck vid 3000-4000 rpm på din bil idag...
mvh C
De är inte så lätt o komma iväg vettigt med en rwd cossie, jag brukar göra som så att jag ligger ganska länge på 1an o "letar" fäste, men man loosar alltid i starten tyvärr.
Enda vettiga är nog riktiga klistriga puckar o kliva av på högt varvtal :)
När du känner att det börjar spinna hejdlöst så minskar du på gasen tills den får fäste igen och sakta ger gas igen så att den inte spinner...
Allt hänger på hur mkt man gasar..
ÖVA ÖVA ÖVA... det e det som krävs!
Lycka till!
(Kör inte RWD, men FWD, så jag ska nog ha mer problem... :)
Fast jag har dratt nästan varje bil som ja race-at med i starten ;))
Originally posted by klebbe
De är inte så lätt o komma iväg vettigt med en rwd cossie, jag brukar göra som så att jag ligger ganska länge på 1an o "letar" fäste, men man loosar alltid i starten tyvärr.
Enda vettiga är nog riktiga klistriga puckar o kliva av på högt varvtal :)
Jo klistriga däck skulle inte skada....
Originally posted by Istvan
När du känner att det börjar spinna hejdlöst så minskar du på gasen tills den får fäste igen och sakta ger gas igen så att den inte spinner...
Allt hänger på hur mkt man gasar..
ÖVA ÖVA ÖVA... det e det som krävs!
Lycka till!
(Kör inte RWD, men FWD, så jag ska nog ha mer problem... :)
Fast jag har dratt nästan varje bil som ja race-at med i starten ;))
Hmm då har du nog inte kört en bil med rwd å turbo... omöjligt å hitta fäste :Odd:
antingen hoppar den som en kanin eller 30m burnspår:D
Originally posted by NO.
Hmm då har du nog inte kört en bil med rwd å turbo... omöjligt å hitta fäste :Odd:
Nää men har kört FWD med turbo, antar att det e lite svårare att hitta fäste med en sån?
Iofs kanske du har massa massa hk...
Men ändå! Ska nog va lite svårare med starter med en FWD vad jag minns? ;)
Men som sagt, det e bara till å öva!
Så man hittar sin egna teknik!
Lycka till!
Måste säga att jag haft många bilar med bakhjulsdrift och mycket effekt .. men en rwd cossie är svår startad.. bakvagnen är Inte gjord för raktfram åka.. blir ju inte bättre av att man bara sliter insida av däcket heller.. den enda riktiga lösningen är att sätta på bra däck dvs.. typ mickey thomsson..
Eller byt bakvagn..
Cossie Nicke
2004-05-31, 22:33
Den bästa investeringen ÄR en launch controller!
Hadde det på min förra rwd,utan launch controller så va det inte många man vann mot, när jag monterade den så piskade jag 4*4 bilar på 1:ans växel!!
Ska montera det nya bilen också, ska bara få lön först....:=)
Ett annat bra grej man kan göra är att justera upp camber vinkeln till +-0 så det blir lite gummi mot marken....
lägger man på ett par klistriga ET streets eller mickey thompson på dessa små modds så blir det raketstarter!!
Mvh Nicke
:) :cool:
Har en till salu funkar mycket bra men behöver den ej längre för det sitter en sådan funktion i mitt sprut och har hör att hjul vinklarna har inte hunnit tästa skälv men det är inte riktigt första pio nu.
MVH Jacob
Cossie Nicke
2004-06-16, 18:25
Har en till salu funkar mycket bra men behöver den ej längre för det sitter en sådan funktion i mitt sprut och har hör att hjul vinklarna har inte hunnit tästa skälv men det är inte riktigt första pio nu.
MVH Jacob
Hur mycket ska du ha för den???
Jag vill ha!!
vill ha 1200:- den kostade 1900:- ny har använtden ett få tal gånger funkar bra finns två lägen soft och hard och varv stop inbyggt.
Det var en annan kille här på forumet som körde med launch control på sin Rwd förra året men hanns bil bran tyvär upp men om någon kommer ihåg vad han heter här så kan han dela med sig av sinna erfarenheter jag har för mig att han fick det att fungerar jävligt bra, han som sagt bara tästa några gånger hadde strull med lite andra saker..
Omex Clubman Launch control
1200:--bud
Cossie Nicke
2004-06-27, 16:04
vill ha 1200:- den kostade 1900:- ny har använtden ett få tal gånger funkar bra finns två lägen soft och hard och varv stop inbyggt.
Det var en annan kille här på forumet som körde med launch control på sin Rwd förra året men hanns bil bran tyvär upp men om någon kommer ihåg vad han heter här så kan han dela med sig av sinna erfarenheter jag har för mig att han fick det att fungerar jävligt bra, han som sagt bara tästa några gånger hadde strull med lite andra saker..
Omex Clubman Launch control
1200:--bud
Den killen va jag.....:=)
oj då ibland är man lite för trött innan för kåpan,
och en är renda såld
MVH Jacob
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.