Visa fullständig version : Fördelaren på en cossie
Monterade fördelaren på bilen å nu vet jag inte om den kommit rätt för bilen startar inte :(
Kommer det gnista om fördelaren har kommit nån kugg fel?
Startar den om den kommit någon(1-2) kugg fel?
Uppdaterat:
Testade ikväll och det blir väldigt konstig gnista.
Vrider på nyckeln till läge 2 då blir det en gnista på 2ans tändstift. vrider nyckeln till läge 3 då motorn ska starta då blir det gnista ibland och ibland inte vad kan det vara för fel????
Mr Cossie
2003-08-08, 08:32
No fördelaren är inte super känslig hur den står kolla bara så rotorn står nära ettans tändkabel när motorn är nollad!!!!!
Hmm då borde den starta alltså...
Hoppas de nya tänd kablarna som kommer idag funkar bättre än de gammla, då jag testade i går och det var rätt dålig gnista.
Mr Niceguy
2003-08-08, 22:41
Vet ej om du har kollat att de sitter rätt i tändföljden och att 1:ans kabel och rotor möts vid 0 läge som mr cossie skrev....
Hoppas du får ordning på de...
Kablarna sitter rätt.
Jupp det som Mr cossie skrev stämmer.
Mr Cossie
2003-08-09, 00:44
Undrar om ditt tändningslås är kasst ????? annars så måste det va nått med boxen inte glömt jord kabeln till insuget den joden är till boxen!!!
Jordningen till insuget var sitter den?
Om du står vid vänster framhjul o tittar ner i motorn sitter den rakt ner på långsidan på plenumet.
R
precis i fram kant på pleniumet? (bruna kablar?)
Ok!
Den jordningen sitter där den ska :)
Testat den andra boxen jag har och det blir inge bättre :(
INGEN som vet vad det kan vara???:confused:
(Får väl ta och ringa tomas(gävle) och martin(rimbo) i morron....)
Nu har man ringt till martin och tomas å fått lite "tips" på vad jag ska leta efter.....
Håll tummarna att jag hittar felet:)
Har nog hittat felet eller iallfall en sak som är trasig.
En pigg av fyra är av på remhjulet.
Tråkigt o höra, men du får sätta en liten svetspunkt på
remhjulet ;) :rolleyes:
Lämnade in remhjulet till en firma i stan idag så de skulle tillverka en ny "pigg" synd bara att det inte skulle bli klart förrens på Tisdag/Onsdag :(
Tråkigt värre, nu när det blir helg o allt :(
Men det är skönt o bara ta´t lugnt ibland o gå
ut o partaja istället ;) :D
Jo visst skulle det vara kul å ut å festa om man hade några pengar att festa för :(
Tror det bara var 500kr kvar på kontot:(
Men var ändå in på systemet å köpte "lite" öl så man kan parta lite hemma med polarna på lördag :D
Så hoppas bara att bilen startar på tis/ons då jag får tillbax remhjulet...
Tänkte bara medela att bilen har startat med det ny svetsade remhjulet :D
Ahh...skönt, då blir det till att åka litegrann nu´rå??? :rolleyes: :D
Joo tog en sväng i dag typ 200m :) kändes riktigt sköönt efter 1år och ett par månader:)
MEN nu vill inte växlarna gå i riktigt så jag måste skjustera koppligen men undra bara hur man ska göra det....
(La in en tråd om detta men ingen som svarat :( )
Joo tog en sväng i dag typ 200m :) kändes riktigt sköönt efter 1år och ett par månader:)
MEN nu vill inte växlarna gå i riktigt så jag måste skjustera koppligen men undra bara hur man ska göra det....
(La in en tråd om detta men ingen som svarat :( )
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.