Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Greger

Konversation mellan Greger och Släggmek
Visar besökarmeddelanden 1 till 5 av 5
  1. Släggmek
    2019-01-07 13:44
    Släggmek
    Huvva, hade jag fel på årtal? Beklagar denna fakenews-malör. Rollsen kan jag tipsa någon om, fast risk den blir utgångspunkt för ett galet projekt . Engel och Chrysler Turbine Car är intressant, han plagierade fram och bak från minst lika extrema konceptbilar han lett ritandet på hos Ford-koncernen runt 1955-58. Undrar om inte han har nåt finger med i Simca från 60-talet som fick ribbgrillar så fort Chrysler tog över dom. Kalla´ru min Valiant Deviant för "Derivant" ??? Låter ju som "derivat", fast det är ju idén. Från femårsprojekt till tjufemårs. Utgångsmaterialet är väl gratis när viss tid förlöpt (avräkningstid ) så då kan man lägga nya pengar i budget utan att det blir så dyrt, men det kanske bara är ungkarlsmatematik .
  2. Greger
    2019-01-04 23:26
    Greger
    Nämen hörru, inte Trumpa med information! Plymouth,Dodge,Desoto och Chrysler blev självbärande 1960.
    Jo Rollsen är fortfarande i stallet, och det jag helst skulle vilja veta om den är; vem i hela världen vill släpa den härifrån!?
    Den står sida vid sida med en Dart Custom sedan 1972, och båda vittrar bort men Darten gör det i alla fall utan biotop invändigt...

Här får du ett psyko-visuellt experiment: Elwood Engel kom till Chrysler ~62, (allt han fick gjort på 63 chrysler var bakre halvan av taket, tror jag) men ser du likheten mellan Chryslers Turbine Car -64 och -61 Thunderbird?
    Vänd på taket på valfri!

Annars hoppas jag du reggar in dej på Fiat forum svezia och peppar mej lite för det är jä-igt få användare där, bara en handfull, resten förefaller vara Thailändska robotar.

God fortsättning te dej med! Mvh Greger.
  3. Släggmek
    2019-01-04 22:07
    Släggmek
    Ack, dessa Chryslers... ja, det är nåt speciellt med bilarna från Exner-eran (även om f d Ford-mannen Elwood Engel teoretiskt kan ha hunnit med att dra nåt streck i facelift-processerna på de sista karosserna Exner pennade). -64 New Yorker var vad jag vet sista rycket med grundkarossen för "Forward Look" som gjorde debut som 1957:orna och absolut en av de mest lyckade varianterna. Tips för de som läser och inte är hemma på märket är att titta på vindrutan. Btw gjordes karossen om till självbärande fr o m 1962. God fortsättning på nyåret, Greger (om Rollsen också hör till stallet, säg till så har jag lite info sparad på dom) och allihop .
  4. Greger
    2019-01-04 15:39
    Greger
    Med anledning av tidigare förslag/önskemål (?) och liiiite som en spark i någon riktning (Derivant)...

Let's begin....http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...080#post159080
  5. Greger
    2018-05-18 22:14
    Greger
    Bra musik-tips härförleden, tänker southern UsoA-aligator-voodoo-Mississippi melankoli, + norra-öde-Sverige-rostig-Valiant.

Inte för att jag känner dej, men tjälskottet framför dörren och det fuktskadade innertaket synes vara lika besvärande som jordgolv och trasig 40-wattare när Valianten borde...renoveras? Nä lagas, för en tänkt road-trip a la Thelma och Louise, via den sista oberoende korv-mojen, rätt in i granskogens oändliga vintermörker...

Nog bäst jag återgår till Spotify innan jag gör någon ledsen...

Som sagt, inte för att jag känner dej, men tonen i vissa inlägg... kram på dej, underhållande samtalsnihelist.

G.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.