Ford Club Sweden

Ford Club Sweden (http://www.fordclubsweden.se/forum/index.php)
-   Våra Fordar (http://www.fordclubsweden.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   "martin n" sierra rwd. (http://www.fordclubsweden.se/forum/showthread.php?t=41409)

farsan 2010-01-01 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av martin n (Inlägg 476258)
nu ligger diffhuset i tvätten i väntan på ballare delar!
Har även en diff till rwd som är i toppskick till salu om någon behöver

Du köpte bara en va?
Att man alltid ska behöva lösa allt själv;)

martin n 2010-01-01 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av farsan (Inlägg 476324)
Du köpte bara en va?
Att man alltid ska behöva lösa allt själv;)

nej nej klart jag köpte två!!! du måste ju ändå ha en eller??? hur ska det annars gå med dyngrivarna utanför garaget???

//Martin

martin n 2010-01-01 20:56

3 bifogad(e) fil(er)
fått lite gjort ikväll med! lite ballare topplagringar vill ju ha lite mer camber fram. blev ett par universal lagringar och en fräst/svarvad platta som kommer att svetsas uppe på tornet. kommentera gärna om ni tror det kommer bli bra/dåligt? själv e jag nöjd än så länge

//Martin

farsan 2010-01-02 08:10

tror det kommer bli sådär va...:p
Ser ut att passa in bra på tornet iallafall.

Fredin 2010-01-02 09:53

3 bifogad(e) fil(er)
Ser mycket fint ut. Vi verkar göra ungefär samma modifieringar på våra sierror. Bifogar några bilder på min. Hoppas det går bra.

Lars_Turbo 2010-01-02 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Fredin (Inlägg 476394)
Ser mycket fint ut. Vi verkar göra ungefär samma modifieringar på våra sierror. Bifogar några bilder på min. Hoppas det går bra.

Ser riktigt bra och seriöst ut som vanligt Daniel! Kul att se!

Mvh/ Steven

martin n 2010-01-02 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Fredin (Inlägg 476394)

Fan va fint!! jag har lite plattor tillkapade för att göra likadant till staget mellan tornen ungefär som du. har du fler bilder på hur du gjort för bromsvågen?? de mitt nästa projekt, att få bort abs enheten.

//Martin

Fredin 2010-01-02 10:28

1 bifogad(e) fil(er)
Nä är lite dålig på att ta kort. Har bara ett på bromspedalen, inget på själva stället. Köpte lösa delar från sellholm, Vågen och 2 cylindrar med platta.
Men det är lätt demontera ABSen. Ryck bort skiten bara och kabelmattan är lös från resten av bilenshärva så det är bara att koppla bort.

Det som är lite jobbigt är ju att du åker på omlack i hela motorrummet och allt måste ur, både invändigt och utvändigt.

martin n 2010-01-02 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av Fredin (Inlägg 476403)
Nä är lite dålig på att ta kort. Har bara ett på bromspedalen, inget på själva stället. Köpte lösa delar från sellholm, Vågen och 2 cylindrar med platta.
Men det är lätt demontera ABSen. Ryck bort skiten bara och kabelmattan är lös från resten av bilenshärva så det är bara att koppla bort.

Det som är lite jobbigt är ju att du åker på omlack i hela motorrummet och allt måste ur, både invändigt och utvändigt.

okey. tänkte ändå lacka om motorrummet näste år? eller detta år? så trött på alla hål ser ju ut som en gammal greve ost!!!

//Martin

m.ohlsson 2010-01-02 10:55

inte snart dags å få en stabil kaross, i me rör å få tornen stabila när ni ändå håller på me chassiet??

ser ju kanon bra ut annars!!!

Fredin 2010-01-02 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av m.ohlsson (Inlägg 476407)
inte snart dags å få en stabil kaross, i me rör å få tornen stabila när ni ändå håller på me chassiet??

Nä det är överkurs. Har funderat på båge i bilen men väljer denna linje istället. Man förlorar allt vad bruksvärde är och man lär inte åka en meter i bilen annars. Jag vill att bilen ska se helt orginal ut förutom andra hjul. Och gå som en rallycross bil. :D
Men nästa bygge, (Focos). Då löps linan hela vägen ut.

m.ohlsson 2010-01-02 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Fredin (Inlägg 476409)
Nä det är överkurs. Har funderat på båge i bilen men väljer denna linje istället. Man förlorar allt vad bruksvärde är och man lär inte åka en meter i bilen annars. Jag vill att bilen ska se helt orginal ut förutom andra hjul. Och gå som en rallycross bil. :D
Men nästa bygge, (Focos). Då löps linan hela vägen ut.

MES ;)

martin n 2010-01-02 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av m.ohlsson (Inlägg 476407)

en sak i taget;) den som lever får se men en bur kommer var så säker!

//Martin

Stiggen 2010-01-05 22:29

kolla i min tråd på alive angående pedalstället om du har funderingar såg bra ut det där med fjäderbena där mvh jocke

http://forum.alive.se/showthread.php?t=2023

farsan 2010-01-07 14:54

Var e bilderna:confused:
Mycke snack o lite hockey, tycker iallafall jag!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.