Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-31, 19:13   #1
leveland95
Registered User

Medlemsdatum: Jan 2014
Namn: Andreas Leveland
Från: linghed
Kör: Ford Sierra -88
Yrke: VVS

leveland95 +50 Är på god väg
Sierra gnista på 2 cylindrar

Hej!

Jag fick en Ford sierra 2,0-88 med kat tror jag.
Det var ett år sen jag fick den och den gick superbra första körningen sen stod den ett tag,skulle då börja fixa igång den till körkortet med rostlagning mm till besiktningen.
Då var den helt omöjlig att starta utan startgas eller kasta in soppa i insuget vid direktinsprutningen.

Den gick att starta om man stängde av den och starta inom en minut men annars vard et omöjligt.

Det byttes fördelarlock,rotor,tändkabelsats,tändstift och bensinfilter.
Efter detta så gick den lite bätre på tomgång då den hade en tomgång som gick upp och ner i varv, nästan påväg att lägga av.
Sen körde jag någon månad med den och nu vill den inte alls starta, den har bara gnista på 2 cylindrar, varaf en anna cylinder har en liten gnista lite då och då bara, den får iaf soppa, har mätt alla tändkablar med multimeter och alla har samma värde ca, kollat stiften och bytt plats, hjälper inte.

Kan det vara så att tändspolen är påväg att ge upp sakta men säkert eftersom det är gnista på 2 cylindrar och den jämt har varit svårstartad men ändå så gick den skitbra när man körde förrutom tomgång förrut då.

Snälla hjälp mig, har bara haft problem med den och är så trött på leta nu.

Förklara gärna lite mer specifikt så jag förstår vart jag ska leta.

Tusen tack!
leveland95 är inte uppkopplad   Svara med citat