Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-28, 06:27   #3
SK Racing
Registered User

Medlemsdatum: May 2006
Namn: Mats Andersson
Från: Karlskrona
Kör: felhjulsdrivet

Validerad annonsör
Donator

SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!
Jag har genom åren byggt en hel del rör, fullflödes alltså.

Att få ett som du skriver dovt mullrande ljud är svårt, men jag har o andra sidan ännu inte fått något Volvobröl på mina rör.

Du har en kise som tar bort mycket ljud, och en 88 är lågkompad vilket också gör avgasljudet tystare.

Börja med o köp en 2" fullflödes dämpare och ersätt den bakre dämparen med den, du skär bort std fästet och svetsar dit det på eftermarknadsdämparen, Simons minsta runda har jag för mig jag hade på min Sierra.

Ska du behålla bilen under en längre tid, eller vet att du kommer o ha en Sierra till efter nuvarande brukis, ja då hade jag beställt ett rostfritt Piper från Burton, mycket god passform och ett trevligt ljud, bara något högre än std, så en slipper få kaffet vid långkörningar, Burton säljer numer bara till Doch-motorn, men det är samma, bara främre röret som vrids åt andra hållet, jag har på min Pinto, ett Doch-rör.