Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-24, 07:09   #13
therealpinto
Medlem

therealpintos avatar

Medlemsdatum: Jul 2003
Namn: Gustaf Ulander
Från: Kåge, Norrland
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Yrke: Projektledare
Medlemsnummer: 37

Validerad annonsör

therealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av allatherealpinto +1500 Omtyckt av alla
Skicka ett meddelande via ICQ till therealpinto
Servot förstärker bara kraften som du använder för att trycka ned pedalen. Utan servoverkan får du mindre kraft vilket gör att det känns stummare men det är bara symptomen som ändras - felet finns kvar.

Med ABS ska man lufta bakre kretsen med tändning på, har du inte ABS är det inga konstigheter.

Vad händer om du pumpar med pedalen, blir det stumt då? Jag tror ändå på luft, eller en bromsslang som sväller med tryck på. Det sitter ju 4 st slangar till bakhjulen så där är det rätt mycket gummi som kan vara dåligt.

En annan, långsökt sak, som jag varit med om en gång, är att ett bromsbelägg delaminerat. På en bil jag besiktade hade ett ok fastnat, belägget överhettat och då blev det alldeles svampigt.

Gustaf