Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-28, 18:31   #41
davve d
MHRF-Besiktningsman

davve ds avatar

Medlemsdatum: Sep 2007
Namn: David W
Från: Norrtälje
Kör: Fiesta Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Yrke: Röris
Medlemsnummer: 17

Validerad annonsör

davve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alla
I söndags blev det en vända ner till Mantorp. Klockrent arrangerat av Honda Performance Club

I höjd med Järva Krog i Stockholm slog jag följe med en Toyota Gt86 som såg rejsadekalerna jag har på bakre sidorutorna. Kul Brukar annars ligga och nöta väg ensam när jag lämnar Norrtälje strax innan 05 en söndagsmorgon. Strax innan Nyköpigsbro började det spöregna och bli vattenansamlingar på vägen. Kanske aningen spännande med Michelin Cup R-däck

Jag hade varit tvärförkyld i veckan och hoppade av i lördags fm men kände mig bättre och ångrade mig till kvällen och valde dagen till ära att köra A1 mest för att få lite mil på banan och känna lite på bilen. Var trots allt första gången på bana med RS:n men långt ifrån första gången på Mantorp.

RS:n trivdes bra på Mantorp. Konsekvent i böjarna och lugn och beskedlig även vid överkörning. Framdiffen styr in bra i kurvorna och för att få ut baken är det en lätt touch på bromsen som gäller. Finns mycket att hämta då jag sista sex åren kört framhjulsdrivet på bana. Lite mer boost skulle inte skada men har ju "lovat" att hålla även denna bil standard Standard bromsar håller bettet även i 20 minuterspass. Cup däcken var ingen höjdare i det blöta men fungerar fint i torrt. Riktigt nöjd med allround egenskaperna på RS:n. Körs ju även till vardags.

Totalt blev det 3 pass á 20 min på banan och 12 mil. Tog inga tider.

Ska bli riktigt kul att få pressa bilen på Gelleråsen som är en favorit.

Knyckte en bild från Rickard, tackar

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000
davve d är inte uppkopplad   Svara med citat