Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-30, 21:43   #1
JohanTS
Registered User

Medlemsdatum: Oct 2014
Namn: Johan Söderhielm
Från: Malå
Kör: Ford Mondeo

JohanTS +10 Det börjar arta sig
Kod till radio Mondeo -09

Hej
Jag hade problem med min Mondeo som inte startade, troligtvis pga is i bränslesystemet. Jag hade bilen inomhus under natten och tog bort batteriet för att ladda det. På morgonen startade inte bilen så jag bogserade den till en verkstad som kopplade upp den mot en dator. Det dök upp en massa olika felkoder, ABS-bromsar mm. Killen i verkstan sa att den verkade inte längre känna igen nyckeln. Han nollställde alla fel och efter många startförsök gick den till slut igång. Han sa då att den troligen varit sur och att det tillsammans med att jag kopplade bort batteriet fick hela systemet att bli galet och vi fick massa fel. Nu går bilen helt utan fel och vi får inga felkoder längre.

Men radion går inte att starta. Jag har en radiokod som har fungerat tidigare, men nu går det inte. Jag gör som det står i instruktionsboken, men på radions skärm står det alltid "incorrect code". Verkstan har kollat att jag har rätt kod.
Fordförsäljaren säger att när detta fel dyker upp har mjukvaran pajat och jag måste byta radio.

Har nån av er råkat ut för detta? Går det verkligen inte att nollställa radion eller byta ut mjukvaran? Det har inte varit några fel på den tidigare.
Tacksam för all hjälp.
JohanTS är inte uppkopplad   Svara med citat