Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-18, 16:35   #8
fordmaffian
Livet börjar vid 1,5 bar

fordmaffians avatar

Medlemsdatum: Jun 2009
Namn: Robert Åhlin
Från: Perstorp
Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
Yrke: Lastbilschaufför för AS Transport i HBG

fordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamrat
Skicka ett meddelande via MSN till fordmaffian
Innan man monterar I4 tråget på Y5A motorn måste man plugga detta hålet då de är oljetillförseln till de gamla balansaxlarna. Jag gängade i en plugg bara med lite loctite [emoji106][emoji2532] nu är de bara montera ihop allt med nya packboxar och packningar sen smäcka på tråg och bröstkåpan efter man monterat I4a motorns kedja och spännare till oljepumpen [emoji106][emoji2532],

Då jag är klar i nedre delen av motorn tog ja itu med övre delen av motorn, nämligen övre bröstkåpan och ventilkåpan. Bröstkåpan tar man från I4 motorn och likaså drivningen till fördelaren. Drivningen är bara en hylsa som sitter i samma skruv som drevet, så lossa skruven lite försiktigt och montera hylsan och på med bröstkåpan .Nu kommer nästa bekymmer, ventilkåpan [emoji85], jag skickade in min kåpa för omsvetsning så man kan använda den för fördelartändning [emoji106][emoji2532] och här är jag idag [emoji16]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

De var bättre förr när man kunde skruva själv...

kör dagligen onykter..... scorpio 2.3 konverterad till e85
fordmaffian är inte uppkopplad   Svara med citat