Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-31, 19:18   #221
Fredin
Lord

Fredins avatar

Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Daniel Fredin
Från: Hjo
Kör: Otroligt snabbt
Yrke: Volvo Mek
Medlemsnummer: 59

Fredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner till
Det fortsätter att krångla i år tyvärr. Meningen var att tävla nu denna helg på Kinnekulle men tyvärr funkar inte bilen.
Började med att jag var på en trackday på Kinnekulle 2 aug. Bilen funka 3 varv sen la den av. Gick att starta om efter ett tag och gick tomvarva i depå men det funka inte att köra. Misstänkte bränslebortfall så bytte filter och kontrollerade tank, pumpar och spridare. Men nej, inget fel.
Körde ner den till Overtake och bad Axel finmappa kallstart och uppvärmning samt att kolla om han kunde hitta nåt när bilen går i bänken. Och ja, den började balla ur ganska fort. Han ser att det är triggermissar, så vi byter givare. Men det fortsätter. Min remskiva och triggerskiva svarvas och modifieras men felet kvarstår. Tar med bilen hem och kollar lite. Detta var igår så tävlingen var helt klart hotad.
Men hittar efter ett tag att kablarna inte sitter kvar i kontaktstycket till triggern. Fixar detta. Provstartar och det verkar funka. Men tyvärr funkar inte min elservo. Blir så trött på mig själv eftersom den har strulat lite tidigare men alltid gått igång. Men inte nu. Tar isär skiten och den är då full med vatten. Körde ju i regn på gelleråsen och fylldes säkert då. Den är ialla fall kass och inget jag kan fixa en lördag. Alltså ingen tävling.

Med tanke på all skit det sista så orkar jag knappt längre. Hur jag mår och överlever vill jag inte dela här, men bilhobbyn börjar gå trögt nu. Men ska inte ge upp riktigt än. Vill inte sälja eller ställa undan en trasig bil eller inte presterat nåt i dagens spec. Den ska fixas och köras med i år. Men sen vet jag inte. Har inte riktigt tid för detta i den mängd det skulle behövas.
Ska köra igen 14 sep är tanken. Trackday på Kinnekulle. Sen hade det varit kul med en Mantorp test-Tuesday eller kanske t om Emmaboda SS. Skulle inte Jimmy och hans gäng köra 1 gång till?
Sen får vi se.

*070-449 2884*
Fredin är inte uppkopplad   Svara med citat