Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-04, 13:13   #26
old school
Medlem

old schools avatar

Medlemsdatum: Mar 2005
Namn: Kent Andersson
Från: Helsingborg
Kör: Cortina 2000 GT (banbil), Volvo XC70 II T6 Polestar, C30 T5, Cortina 2000 GT -72 (projekt)
Yrke: Egen
Medlemsnummer: 117

Validerad annonsör

old school +400 Tillför mycketold school +400 Tillför mycketold school +400 Tillför mycketold school +400 Tillför mycketold school +400 Tillför mycket
Nja, mästerverk vet jag inte men jag låter dig behålla den illusionen tills du detaljgranskat åket.

Någon utställningsbil är det inte, har försökt lägga krutet på funktion, användbarhet och säkerhet. Den har gått otroligt bra, driftsäkert och snabbare än väntat. Än så länge har det inte blivit några haverier, den går och går som en gammal Ford ska vet du.

2008 blev ett "planerat" sabbatsår från racing p.g.a jobbtryck och lite husjobb, ett projekt i taget....

Det som måste uppgraderas är bl.a montering av katalysator, bränslebrytare m.m, nya regler. Kommer även att byta från 15" hjul till 16". Har breddat plåtisar från Citroen C5.
Hjulbytet gör jag för att ändra utväxlingen lite (den slår i varvstoppet i 5:an, på rakan, innan bromspunkten). Ska öka bredden bak från 205 till 225 samtidigt.

Sedan finns det alltid massor med småjobb på listan:

Ny dragning av kablar och bränsleledningar i motorrum, "efterdra" alla fästpunkter efter ett par säsongers plågande, bromsbyte fram till lite större doningar. Ska testa med bromsar från en RWD Cos.

Tja, så ligger det till, alltså låg aktivitet. Men nästa vår är den igång igen, då är det hus och annat som får vänta ett tag, ett projekt i taget...
old school är inte uppkopplad   Svara med citat