Eftersnack Kinnekulle (Så beter sig FMCSare på Kinnekulle...)

Avdelning för diskussioner kring kommande och genomförda banträffar, utställningar och evenemang.
Användarvisningsbild
C
Legend
Inlägg: 16519
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Christian L
Kör: 458
Ort: Sverige

Inlägg av C »

Arne Lindgren skrev:Vad jag kan minnas har jag inte hört den hastighetgränsen tidgare, och det sas inte på förarmötet. Vad jag kan minnas från Mantorp så fanns det ingen hastighetsgräns där heller, utan den skapades av den som var långsammast på banan, "om den så körde i 30" genom att omkörning var förbjuden.

Hoppas det här reder ut sig på ett bra sätt mellan klubbarna. Jag hade en väldigt trevlig dag trots att jag bara fick 3 varv bakom ratten (i grisvolvon) och jag hoppas att det kan bli fler tillfällen till att blanda klubbar.

Kul att din syrra kände ett lyft, jag märkte i alla fall rejäla förbättringar.. :)

/Arne Lindgren (Fordmärkt Peugeotklubbmedlem)
hejdu! tack för en trevlig krängande pratstund i brukshäcken. :)

precis som du säger så fanns det ingen hastighetsbegrännsning på mantorp. det har aldrig funnits under de ca 6-7 år banträffskartellen har funnits. fungerar precis som du skriver, hastigheten hålls nere av folk som inte kör fort.

jo syrran (som säkert kommer kommendera här, hon heter "börp") klarade sig galant, speciellt när du satt i bilen. va och kollade på då och det syntes verkligen att det förbättrades hela tiden! bra jobbat av dig Arne!

mvh C

ps: kläm ihop den där fååååårrden nu så vi får se den på banan! pratade med herr rosenlund junior idag, han viste precis vem du var. :) han hjälper gärna till med den där distansen.

Användarvisningsbild
C
Legend
Inlägg: 16519
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Christian L
Kör: 458
Ort: Sverige

Inlägg av C »


Börp

Inlägg av Börp »

Åkte ner till kullen med den nystripade bilen *drool* redan på lördagen å campade, sen tidig söndag morron bar d av till banan.

Började köra på lungna halvtimmen eftersom jag inte har kört på kullen innan. Hade Danne brevid mig för att coacha mig lite men d gick inte så bra. Jag va på väg ut vid tv-kurvan :Odd: men lyckades tack o lov styra upp bilen igen.
Med andra ord gick d inte så bra för mig.

När det sen var dags för orutinerade passade jag på att fråga instruktören Arne om han hade lust att åka med å hjälpa mig lite.
Gick sååååå mycke bättre då! :D

Va en najs da som jag avslutade me att vara flaggvakt just vid tv-kurvan. :)

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran
Inlägg: 275
Blev medlem: sön feb 18, 2007 10:44 pm
Namn: Johan Sunde
Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
Ort: Göteborg

Inlägg av buellmannen »

Lägger ut en länk till mina bilder från Kinnekulle..hoppas den funkar.

http://s209.photobucket.com/albums/bb231/Buellmannen/

Användarvisningsbild
JOCKO
Legend
Inlägg: 2158
Blev medlem: lör aug 09, 2003 10:00 am
Namn: Jocke Ericsson
Kör: Ford Focus RS-09
Ort: Västerås
Medlemsnummer: 61

Inlägg av JOCKO »

buellmannen skrev:Lägger ut en länk till mina bilder från Kinnekulle..hoppas den funkar.

http://s209.photobucket.com/albums/bb231/Buellmannen/
Funkar klockrent...../J
DET ÄR INTE JAG SOM ÄR TRÖG,DET ÄR NI SOM ÄR SNABBTÄNKTA!!!

402m 12,13sek@184,61km/h
201m 7,801sek@145,75km/h
60=1,797sek

Användarvisningsbild
Benan
Legend
Inlägg: 1848
Blev medlem: fre aug 15, 2003 10:00 am
Namn: Benny Nilsson
Kör: Capri Cosworth 24v, Mondeo 2,0 -02 & Yamaha YZF 1000R
Ort: Hjärup

Inlägg av Benan »

C skrev:Sådärja. Nu drar jag det här om STCC tävlingsledningen som var lekledare på platts enligt hans egna utsago,

Inte för att dra alla över en kamm men det låter som vilken tävlingsledare som helst..... MESCHERSHMIT!! :thumbsdow

Användarvisningsbild
C
Legend
Inlägg: 16519
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Christian L
Kör: 458
Ort: Sverige

Inlägg av C »

Benan skrev:Inte för att dra alla över en kamm men det låter som vilken tävlingsledare som helst..... MESCHERSHMIT!! :thumbsdow
det finns faktiskt väldigt bra sådana oxå med stort sunt förnuft och ödmjukhet, både tävlingsledning A och tävlingsledning B licensinnehavare. jag har haft nöjet att möta några sådana förr, men de växer inte på träd tyvärr.

tyvärr råkade vi nog ut för en av de värre tävlingsledning A den 10 juni. väldigt synd att denna personen inte kollades upp ordentligt innan kontraktering, att inga meriter kollades upp bland andra klubbar osv. en helt sjuk människa enligt min uppfattning.

Användarvisningsbild
Mr Cosworth
Veteran
Inlägg: 550
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Fredrik Lundkvist
Kör: Audi RS4,Skoda octavia RS -07 M3 e30, sierra cosworth herrgårdsvagn
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mr Cosworth »

Hej!
Mycket fina bilder från buellmannen! tack så mycket!
Bästa tid 10.04s 228 km/h
Sponsorer:Vm performance,Lundkvist Lås,Kaba,Dialect,Puttes,Billack
Momentum,JoSpeed. Hemsida: http://www.cosworthcrew.com
http://www.garaget.org/?car=165081

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran
Inlägg: 275
Blev medlem: sön feb 18, 2007 10:44 pm
Namn: Johan Sunde
Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
Ort: Göteborg

Inlägg av buellmannen »


Skriv svar