Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Off Topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-02, 12:01   #61
Släggmek
Samtalsnihilist

Släggmeks avatar

Medlemsdatum: Apr 2006
Namn: Hasse B.
Från: Västernorrland
Kör: Taunus 2.0 1977 (Taunus 17M Super 1964, Taunus 1600L 1974 i förvar)
Yrke: Tusenkonstnär

Donator

Släggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av alla
Där säger jag Dirty Dancing , kan inte komma på nån dålig film som Patrick Swayze (RIP) medverkat i. Plockade upp Clintans "Gran Torino" ur en reaback häromsistens efter rekommendation av en kompis, han tyckte kombinationen misstänksam butter gubbe och Ford på nåt vis hade nåt samband, vet inte vad han menade men den ska tydligen vara bra (vi får väl se). Vill man se nåt som platsar i feelgood-facket men ändå har Clint Eastwood i en huvudroll föreslår jag 60-talaren "Sierra Torrida" (orig.titel "Two mules for sister Mary") där han gör en vänligare men lika butter version av sin klassiska hästluffare, som blir tvungen att eskortera nunnan Mary (Shirley McLaine) genom ödemarken, rätt dråplig stundtals och bra nog för en slapp kväll framför TV:n. Eller så kan man ju välja hämnarrullen "Mannen med oxpiskan" av lite nyare datum. Inte alla som gillar den (för våldsam och oklar ockult handling har jag hört sägas), men en av hans bättre westerns tycker jag.

"Pretty Voman" får mig förresten att tänka på nåt med ett aningen liknande tema, eller man kanske ska snacka om en antites - "China Blue" http://www.imdb.com/title/tt0087100/...nm_flmg_act_29 från -84, en lite bortglömd svart komedi med Kathleen Turner i en av sina många lysande femme fatale-roller. Yrket är det samma, men glöm allt romantiserande av situationen - möjligen stundtals generande för känsliga tittare . Beundraren är av ett en helt annan art än Richard Geeres stenrike horkarl; det är i stället en skum och slemmig typ som utger sig för att vara en präst ute för att rädda henne från syndens vägar och börjar stalka henne när hon vägrar lyssna på hans bibelciterande. "Prästen"/stalkern spelas suveränt av Anthony Perkins som nästan låter sin paradroll "Norman Bates" från Hitchcocks "Psycho" gå igen under prästkappan, fast betydligt mera pratför och välsmord den här gången. Fem kapsyler av fem från undertecknad, men då har jag iofs väldigt svart humor . Gillar ni den så se även den lite nyare "Serial mom" där Turner går lös ohämmat som en uttråkad hemmafru som en dag får spel och börjar eliminera alla i sin omgivning som hon tröttnat på att störa sig på. Dålig smak? Ja, absolut (storyn lär visst vara löst baserad på verkliga händelser). Rolig? Beroende på person, kan vara bäst att se den ensam för att inte oroa omgivningen med okontrollerat fnissande eller plötsliga opassande asgarv .

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Senast redigerad av Släggmek den 2016-06-02 klockan 14:17. Anledning: La till några filmer med anknytande (nåja :D) teman.
Släggmek är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
filmtips

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:06.