Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > C-MAX/Focus/Kuga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-14, 17:04   #1
nyford
Registered User

Medlemsdatum: Jul 2019
Namn: Anders Koch
Från: Alstermo
Kör: Ford Kuga E85

nyford +10 Det börjar arta sig
Vridmoment i Ecoboost E85

Är det någon som har uppgifter på motorns vridmoment i en Ford Kuga Titanium 150 hkr Ecoboost E85?
Vet du (ni) inte just E85-modellen så måste det ju ligga tämligen nära bensinversionen. Så den upplysningen är också värdefull.
nyford är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 11:49   #2
nyford
Registered User

Medlemsdatum: Jul 2019
Namn: Anders Koch
Från: Alstermo
Kör: Ford Kuga E85

nyford +10 Det börjar arta sig
Över 100 besökande! Men ingen vet svaret. Jag kan meddela att jag har hittat uppgiften själv nu. Motorn är på 240 Nm.
Anledningen till min fråga är att jag har under snart tio år kört en Volvo V70 2.0 F -08. Alltså den med Fordmotorn och FFV. Många kritiker gnällde över att motorn var för svag. 147 hkr och 190 Nm. Jag håller delvis med om det, men det räckte till om man inte var sådan att man skulle vara först iväg i trafikljuskorsningarna. Och det gick att köra för fort om man ville det. Motorn var lågt utväxlad också (manuell). Det gjorde att många kritiker gnällde även över höga motorvarv som hördes. Jag måste säga att jag stördes mer över vind- och vägbrus. Speciellt dålig sliten asfalt hördes tydligt. Då kan man veta att jag körde på Michelin Energy.
Bilmodellen är tio år gammal nu, men om någon är spekulant på en V70 2.0 F (Fordmotorn) så kan man säkert göra fynd.
Själv väntar jag på min Ford Kuga Titanium Ecoboost E85, som är på väg.
nyford är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.